בן דהן לנציב שירות המדינה: הארך כהונת אלחנן גלט כמנכ"ל הרבנות הראשית

פרסום ראשון: עוד עיכוב במינוי מנכ"ל הרבנות הראשית? סגן השר אלי בן דהן שיגר מכתב לנציב שירות המדינה בו ביקש להאריך את כהונת אלחנן גלט כמנכ"ל הרבנות הראשית הזמני, זאת לאור עיכובים במינוי מנכ"ל קבוע

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 20/08/14 16:32 כד באב התשעד

בן דהן לנציב שירות המדינה: הארך כהונת אלחנן גלט כמנכ"ל הרבנות הראשית
יחצ, צילום: יחצ

עיכוב נוסף במינוי מנכ"ל לרבנות הראשית. סגן השר לשירותי דת הרב אלי בן דהן שיגר מכתב לנציב שירות המדינה משה דיין, בבקשה להאריך בשלושה חודשים נוספים את כהונתו של מנכ"ל המשרד לשירותי דת אלחנן גלט, כמנכ"ל זמני לרבנות הראשית, כך נחשף במכתב שהגיע לידי 'כיפה'.

"כידוע לך, במהלך התקופה האחרונה עמלנו, בשיתוף פעולה עם הרבנים הראשיים ועמך, על השלמת הרכב ועדת האיתור למשרת מנהל הרבנות הראשית", כתב הרב בן דהן לדיין. :בימים האחרונים הועברו שמות המועמדים לחברות בוועדת האיתור לבחינת הלשכות המשפטיות במשרדנו וכולי תקווה כי הרכב הוועדה יאושר והוועדה תחל עבודתה בהקדם. בנסיבות אלו ונוכח האמור לעיל, אין מנוס מהארכת תוקף מינויו של מר גלט לתקופה נוספת”. כאמור, ביקש סגן השר לשירותי דת הרב אלי בן דהן להאריך את כהונתו הזמנית של אלחנן גלט כמנכ"ל לשלושה חודשים.

מאז מאי 2014 מנהל אלחנן גלט, מנכ"ל המשרד לשירותי דת באופן זמני את יחידת הסמך של הרבנות הראשית, זאת לאחר פרישתו של מנכ"ל הרבנות הראשית עודד וינר בתחילת חודש יוני.

בעתיד הקרוב צפויה להיבחר ועדת איתור לבחירת מנכ"ל חדש לרבנות, אך עם זאת, כפי הנראה אחת הבעיות שעולות בבחירה של מנכ"ל חדש הינה חוסר הסכמה בין הרבנים הראשיים, הרב דוד לאו והרב יצחק יוסף, לשר הדתות נפתלי בנט וסגנו הרב אלי בן דהן על זהותו של המועמד. כזכור, לפני מספר חודשים הוצע כי הרב רונן נויבירט, מנכ"ל ארגון רבני בית הלל, יכהן כמנכ"ל הרבנות הראשית, אך מועמדותו נפסלה.

שני משרות בכירות האמורות להיות בתחום הרבנות הראשית נמצאות כרגע בידי משרדים זרים, זאת בשל עיכובים חוזרים ונשנים בבחירת מנכ"לים בכירים. הראשון נמצא כאמור בידי מנכ"ל משרד הדתות אלחנן גלט, והשני הוא תפקיד מנכ"ל בתי הדין הרבניים הנמצא כרגע במשרד המשפטים.

השבוע הודיעה שרת המשפטים ציפי לבני כי עד לבחירת מועמד לתפקיד מנכ"ל בתי הדין הרבניים, התפקיד ישאר בידיה של מנכ"לית משרד המשפטים אימי פלמור, זאת לאחר שהמנכ"ל הקודם, הרב שלמה דיכובסקי פרש מתפקידו. בהודעה מלשכתה של שרת המשפטים נמסר כי היא ממנה את פלמור עקב "ויכוחים עם הרבנות הראשית ומאחר ולא הושגו הסכמות לפי שעה באשר לזהות המנכ"ל החדש".

על כן, תמוהה למדי החלטת הרבנים הראשיים, להשהות מינוי תפקידים בכירים ביותר הנתונים בידיהם, בשל מה שנראה לפחות על פניו בניסיון למנות אנשים מאנשי שלומם.