מרוץ נגד הזמן: עשר מיגוניות ראשונות הוצבו בשטחים החקלאיים בדרום

חודש וחצי לפני שנת השמיטה, והחקלאים בדרום אובדי עצות בשל ההסלמה. בעקבות לחץ של יו"ר הלובי החקלאי זבולון כלפה הוצבו מיגוניות שיאפשרו עבודה בשטחים באישור פיקוד העורף

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 20/08/14 14:29 כד באב התשעד

מרוץ נגד הזמן: עשר מיגוניות ראשונות הוצבו בשטחים החקלאיים בדרום
דוברות כלפה, צילום: דוברות כלפה

חודש וחצי לפני תחילת שנת השמיטה מציבים בעיה משמעותית בפני החקלאים בדרום. מצד אחד הם רוצים להישאר בטוחים והוראות פיקוד העורף לא מאפשרות להם לצאת אל השדות מכיוון שאין במקום מיגוניות, ומצד שני המתנה נוספת עלולה לסכן תבואה של שנה.

לאחר מאבק מול משרד האוצר הגיעו היום (ד') עשר מיגוניות ראשונות ליישובים החקלאיים בדרום ופוזרו בשטחים החקלאיים ביישובים בית הגדי ושרשרת. בשבועות הקרובים צפויים להגיע לעוטף עזה עוד 109 מיגוניות.

המיגוניות יוצבו בעשרים ותשעה יישובים בהם נמצאים שטחים חקלאיים בהם אין מיגון בתחומים של עד 20 ק"מ מרצועת עזה וישמשו את החקלאים והעובדים הזרים. היישובים והקיבוצים שימוגנו: נתיב העשרה, ניצני זיקים, גהה, משען, ברכיה, סעד, עלומים, בית הגדי, שרשרת, מלילות, רנן, שובה, גילת, אור הנר, ארז, ניר עם מפלסים, כפר עזה, נחל עוז, מבטחים, עמיעוז, ישע, עין הבשור, שדה ניצן, יתד, יבול, בני נצרים, נווה, ניר עוז, עין השלושה.

כזכור, לפני מספר שבועות בעקבות לחצים שהפעיל ח"כ כלפה על משרד האוצר, הודיע אודי אדירי סגן ראש אגף התקציבים כי יקצה מיידית 3.5 מיליון שקלים לטובת הצבת מיגוניות בשטחים החקלאיים בדרום. מנהל מחוז הדרום במשרד החקלאות יואב מורג אמון על חלוקת המיגוניות לחקלאים בהתאם לרמת הסיכון.

"אני שמח שניתנה לי ההזדמנות לסייע להצלת חיי אדם”, אמר ח”כ זבולון כלפה שניהל את המאבק. "לאחר מאמצים מרובים נעתר משרד האוצר לבקשתי ומצא את הדרך לתקצב את מיגון החקלאים. כך ניתן יהיה לאפשר להם להמשיך בעבודתם החשובה מבלי לסכן את חייהם. בימים אלה אני במשא ומתן עם האוצר לתוספת של עוד מאה מיגוניות. לצערי, אנחנו עוד נזדקק למיגוניות הללו שיצילו חיים רבים. עלינו להסתכל למציאות בעיניים פקוחות ולא ליפות אותה. המצב הזה של הירי לא הולך להיגמר כל כך מהר".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן