הרב נויבירט נגד ארגון להב"ה: זורעים שנאה וארס

הרב רונן נויבירט תוקף בחריפות את ארגון להב"ה על רקע החתונה המעורבת של מחמוד ומורל. "גרמו בהתנהלות כוחנית וזורעת שנאה, להכנסת סוגיית ההתבוללות למסגרת של מאבק דתי-חילוני

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 17/08/14 11:13 כא באב התשעד

הרב נויבירט נגד ארגון להב"ה: זורעים שנאה וארס
יחצ, צילום: יחצ

הרב רונן נויבירט, מנכ"ל ארגון רבני בית הלל תוקף בחריפות את ארגון להב"ה, על רקע חתונתם של מחמוד ומורל הערב, וההתנגדות המיוחצנת של פעילי להב"ה לעניין. “גיבורה חדשה קמה לנו - מורל המתאסלמת", כתב הרב נויבירט בדף הפייסבוק שלו. “מי שיצר את גיבורת התרבות החדשה, הוא לא פחות ולא יותר מאשר ארגון להבה”.

"היה קונצנזוס בחברה הישראלית שהתבוללות ונישואי תערובת הינם דבר פסול. ממשלת ישראל, הסוכנות היהודית וארגונים ציוניים רבים, משקיעים הון במאבק נגד ההתבוללות", קובע הרב נויבירט. "ארגון להבה בהתנהלות כוחנית וזורעת שנאה, גרם לשבירת הקונצנזוס והכנסת סוגיית ההתבוללות למסגרת של מאבק דתי-חילוני. גלי האהדה שמורל מקבלת בשיח הציבורי וברשתות החברתיות, הינם תוצאה ישירה של הטיפול הלא חכם, בלשון המעטה, בסוגיה”, הוא מוסיף.

"מלחמה בהתבוללות יכולה להתבצע רק דרך שיח חיובי של חיזוק הזהות היהודית וקירוב לערכי היהדות. זריעת שנאה וארס - משיגים את ההיפך הגמור", סיכם.

כזכור, הערב (א') צפויים מחמוד, ערבי תושב יפו, ומורל, יהודייה אשר אף היא מתגוררת בעיר, להתחתן בראשון לציון. בעקבות פרסום ההזמנה לחתונה ברשת תקפו בארגון להב"ה את החתונה בחריפות וקראו להפגנה מול אולם האירועים. "יום ראשון כולנו בראשון! נבלה נעשתה בישראל! אנחנו לא שותקים אנחנו מגיעים למחות. תבואו עם שלטים ורמקולים. בשם ה' נעשה ונצליח! שתפו לכולם! לצערנו זה אמיתי", נכתב בעמוד הפייסבוק החדש של ארגון להב"ה

בעקבות הטרדות של אנשי להב"ה, וכן פרסום שמו ומספר הטלפון של אולם האירועים, הגיש החתן מחמוד מנצור צו המבקש לאסור על בנצי גופשטיין לקיים מחאה נגד החתונה. שופטת בית משפט השלום בראשון לציון עריה מרדכי קבעה דיון בבקשתו של החתן ליום ראשון בבוקר, היות וכאמור החתונה וההפגנה מתוכננות ליום ראשון בערב.