סלומינסקי: אני לא חברתי?! אני הכי חברתי

ח"כ ניסן סלומינסקי, יו"ר ועדת הכספים, תוקף את 'המשמר החברתי' שקבעו שהוא חבר הכנסת הכי לא חברתי בבית היהודי. "הפרמטר היחידי שמנחה את המשמר החברתי הוא הצעות חוק חברתיות על פי תפיסת עולמם"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 14/08/14 13:37 יח באב התשעד

סלומינסקי: אני לא חברתי?! אני הכי חברתי
פלאש 90, צילום: פלאש 90

חבר הכנסת ניסן סלומינסקי מגיב לכתבה שפורסמה ב'כיפה' אמש (ד') לפיה על פי ארגון 'המשמר החברתי' הוא חבר הכנסת הכי פחות חברתי בבית היהודי, עם ציון 8-.

"לצערי הפרמטר היחידי שמנחה את המשמר החברתי הוא רק הצעות חוק שהם חברתיות על פי תפישת עולמם", תוקף סלומינסקי. “אם באמת המשמר החברתי היה עוקב אחרי כל פעילותי כחבר כנסת וכיו"ר ועדת הכספים היה רואה את העשייה החברתית האמתית שלי כמו מניעת הקיצוץ של המיליארדים שמנעתי מתקציב הרווחה מה שאף ח"כ בעבר או בהווה לא עשה.ולכך שדאגתי לתוספות לתקציבים חברתיים. אני מזמין את כל מי שרוצה ומעוניין לראות עשייה חברתית מהי להגיע לדיוני ועדת הכספים".

כאמור, אמש (ד') פורסם סקר המדד החברתי שערך אתר 'המשמר החברתי'. על פי הסקר, שעקב אחר שיעור ההשתתפות וצורת ההצבעה של נבחרי הציבור באשר להצעות חוק הנוגעות לנושא החברתי-כלכלי בכנס הקיץ תשע"ד, חברת הכנסת מועלם- רפאלי קיבלה ציון 6 ולח"כ כלפה את הציון 5, הציונים הגבוהים ביותר. סגן השר לשירותי דת הרב אלי בן דהן קיבל ניקוד 4, יוני שטבון קיבל 3, השר אורי אורבך קיבל ציון 2 ואיילת שקד קיבלה 1.

השר אורי אריאל קיבל 0, כלומר לא חברתי ולא חברתי ומכאן העניינים ממשיכים להידרדר: יו"ר הבית היהודי השר נפתלי בנט קיבל 1-, אורית סטרוק על 2-, אבי וורצמן צונח ל 6-, מוטי יוגב מגיע גם הוא ל 6- ויו"ר ועדת הכספים בכנסת, זה ששולט על כל הכספים שיוצאים, ביניהם גם הכספים המופנים לטובת צרכים חברתיים, קיבל 8-, הציון הנמוך ביותר מבין חברי הסיעה.

תגובת המשמר החברתי:

אכן, המדד החברתי בוחן את אופן הצבעותיהם של הח"כים במליאת הכנסת. המשמר החברתי היה שמח למדוד את אופן הצבעותיהם של הח"כים בדיוני הוועדות השונים לו רק היה מתבצע רישום של אותן הצבעות. נכון להיום ובניגוד לנורמות המנהל התקין, לאזרחי ישראל אין כל יכולת לדעת כיצד מצביעים נבחריהם בדיוני הוועדות - ועל מה. בהקשר זה יאמר, כי לפני כחצי שנה השיג המשמר את הסכמותיהם של שבעה יו"רי ועדות לרישום שמי של ההצבעות שמתבצעות במסגרת הישיבות שמנוהלות על ידיהם. לעומת אותם שבעה, ח"כ סלומינסקי כיו"ר ועדת הכספים החליט להותיר את ההצבעות בוועדה שלו תחת מעטה של חשאיות.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן