הרב נויבירט: הרבנות הראשית היא הגורם המרחק ביותר מהתורה

הרב רונן נויבירט, מנכ"ל ארגון רבני בית הלל, טוען כי הרבנות הראשית אינה מחוברת אל העם. "הגענו למצב שבדרכים לא דרכים הרבנות נלקחה ממנו. הרבנות לא מחפשת את העם"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 07/08/14 11:03 יא באב התשעד

הרב נויבירט: הרבנות הראשית היא הגורם המרחק ביותר מהתורה
אסף גרינוולד, צילום: אסף גרינוולד

"לא צריך להפוך עולמות אם הרב הראשי הוא לא בדיוק כוס התה שלי, אך סביב העניין יש הרבה מאוד פוליטיקה. אני לא מדבר על הרבנים הראשיים אלא על מי שעומד מאחוריהם. הגענו למצב שבדרכים לא דרכים הרבנות נלקחה מאיתנו", כך אמר מנכ"ל ארגון רבני בית הלל, הרב רונן נויבירט בכנס בערב תשעה באב.

מדובר בכנס של ארגון 'אמונת חכמים' באוניברסיטת בר אילן, בו נפגשו הרב מיכה הלוי, הרב אלישע אבינר והרב רונן נויבירט, במטרה להגביר את שיתוף הפעולה, האחווה והאחדות בציבור הדתי לאומי, ולשמוע את דעתם בנוגע לשיח הקיים בין הרבנים בציונות הדתית.

בדברים שהגיעו לידי 'כיפה' מותח הרב נויבירט ביקורת על הרבנות הראשית. “הרבנות לא מחפשת היום את העם, ואני אומר זאת בצער. באופן אבסורדי, הרבנות הראשית היא הגורם המרחק ביותר מהתורה היום במדינת ישראל. זה מה שיגידו לכם בציבור החילוני. או שמחברים את הרבנות או שמשמיעים קולות אחרים".

עם זאת, הדגיש הרב נויבירט כי הדברים מכוונים כלפי הרבנות הראשית כגוף ולא לרבנים הראשיים. “אנחנו פועלים בשיתוף פעולה עם הרב דוד לאו בחצי השנה האחרונה. אנחנו לא מסכימים בכל סוגיה, אך יש לו בהחלט רצון להתחבר לחברה הישראלית ולמה שמתרחש היום. בביקור במכללת אורנים הוא אמר שהרבנים צריכים להיות בכל מקום בו מחפשים תורה. זו הליכה קדימה באופן משמעותי מצד הרבנות הראשית לעומת מה שהיה בעבר".

"קמו בציונות הדתית ארגוני רבנים, והם הקטינו את ההבנה מה היא הציונות הדתית", אמר רב העיר פתח תקווה, הרב מיכה הלוי, שהשתתף גם הוא בכנס “תפיסת העולם המכוננת של הציונות הדתית הייתה שיש לה רבנות לכלל הציבור, רבנות של כולם - לא סקטוראלית אלא מאפיינת את המדינה כמדינה יהודית. אנחנו עושים מחלוקת גדולה היום בין הציבור הכללי לבין הרבנות כגורם מרכזי. הפכנו את הרבנים לסקטוריאליים ובעבר הציונות הדתית לא הייתה כזו.

"ארגוני רבנים שמביעים עמדות כלל ציבוריות ולא שומרים על העמדות שהרבנות הראשית אומרת פוגעים בה. צריך להשפיע מבפנים. לא מדובר על רב כזה או אחר אלא על הרבנות הראשית ככלל. כפי שאנו מחזיקים ממשלה ללא קשר לזהות חבריה, כך אמור להיות גם בנושא הרבנות הראשית. הביקורת נעשית בכלים ובשיח הלא נכונים", אמר הרב הלוי.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן