האם ריבלין נשבע על שני תנ"כים שונים?

השבעה אחת, ושני טוענים לכתר. גם האוניברסיטה העברית וגם תנ"ך קורן טוענים כי הנשיא העשירי נשבע אמונים למדינת ישראל בעזרת התנ"ך שלהם. של מי ספר התנ"ך המיוחד?

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 27/07/14 19:17 כט בתמוז התשעד

האם ריבלין נשבע על שני תנ"כים שונים?
פלאש 90, צילום: פלאש 90

"שניים אוחזין בטלית, זה אומר: "אני מצאתיה", וזה אומר: "אני מצאתיה"; זה אומר: "כולה שלי", וזה אומר: "כולה שלי" - זה יישבע שאין לו בה פחות מחציהּ, וזה יישבע שאין לו בה פחות מחציהּ, ויחלוקו".

כשהתנאים חיברו משנה ידועה זו כנראה שהם לא התכוונו להשבעת הנשיא העשירי של מדינת ישראל ראובן ריבלין במשכן הכנסת בשבוע שעבר, אך מחשבות לחוד ומציאות לחוד.

כידוע, במסגרת השבעת הנשיא הניח ביום חמישי האחרון ריבלין כמו תשעה לפניו את ידו הימנית על תנ"ך ונשבע אמונים למדינת ישראל. מדובר באחד הטקסים החשובים ביותר של מדינת ישראל ועל כן גם זהות התנ"ך, כלומר ההוצאה המכובדת, זוכה לכבוד רב.

ביום ראשון בבוקר פרסמו באוניברסיטה העברית סטטוס גאה בפייסבוק בו כתבו כי "נשיא האוניברסיטה העברית, פרופ' מנחם בן ששון, היה בין הראשונים לברך את נשיא המדינה החדש ובוגר האוניברסיטה העברית ראובן ריבלין בטקס ההשבעה שנערך ביום חמישי האחרון".

"הנשיא ריבלין, אגב”, הוסיפו באוניברסיטה, "הושבע על תנ"ך כתר ירושלים- תנ"ך מתוקן המתבסס על "כתר ארם צובה" שהינו הטקסט המקראי המדויק ביותר. התנ"ך הוכר כתנ"ך הרשמי של האוניברסיטה העברית בירושלים וכנסת ישראל, ומאז הוצאתו משמש כספר שעליו נשבעים אמונים נשיאי המדינה".

(צילום מסך)

בהחלט כבוד גדול לאוניברסיטה העברית יחד עם הוצאת הספרים 'כתר ירושלים' אך האם ריבלין נשבע על תנ"ך כתר ירושלים?

בדיוק באותו זמן בו התהדרו באוניברסיטה העברית בספר התנ"ך שלהם פרסמה הוצאת 'קורן' הידועה סטטוס משלה. "לכל מי שלא ראה! כבוד הנשיא הנכנס, ראובן (רובי) ריבלין, הצהיר את הצהרת האמונים לתפקיד הרם כשידו מונחת על 'מהדורת ישראל' המהודרת של תנ"ך קורן. הידור מצווה זה קורן”. לראייה צירפו בהוצאת 'קורן' תמונה של ידו של הנשיא על ספר התנ"ך של הוצאת הספרים.

(צילום מסך)

אז על איזה ספר תנ"ך נשבע הנשיא החדש? כנראה שספר התנ"ך של 'קורן', שכן תמונה שווה אלף מילים. הדבר אומנם לא מוריד מערכו של ספר התנ"ך השני אבל בהחלט מעלה גיחוך קל. אם לא יסתדרו הצדדים ייתכן שנאלץ להביא את המשפט להכרעת נשיא המדינה החדש, שיעטה על עצמו גלימת מלכות, כתר ויציע לחלק את ספר התנ"ך לשניים כמלך שלמה מודרני במקצת.

ותודה לגולשים דוד אלקריף ואליהו גליל שהביאו לידיעתנו סיפור זה.