מדוע סגן השר לשירות דת לא ממנה נציגים לבחירת רב ראשי לירושלים?

העיכובים במינוי רב ראשי לעיר ירושלים ממשיכים. יו"ר נציגות בתי הכנסת הציוניים בירושלים שלח מכתב בשאלה מדוע העיכובים מצד המשרד לשירותי דת ממשיכים למרות הוראת בג"צ

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 24/07/14 15:42 כו בתמוז התשעד

מדוע סגן השר לשירות דת לא ממנה נציגים לבחירת רב ראשי לירושלים?
יחצ, צילום: יחצ

מדוע סגן השר לשירותי דת לא ממנה נציגים לבחירת רב ראשי לירושלים? יו"ר נציגות בתי הכנסת הציוניים בירושלים, עו"ד אילן קמינצקי, שיגר מכתב חברי וועדת הבחירות לרבני העיר ירושלים בו קבל על כך שהמשרד לשירותי דת לא ממנה נציגים לבחירת רב ראשי לעיר.

כזכור, בעוד מספר חודשים מועמד הציונות הדתית לתפקיד רב העיר ירושלים, הרב אריה שטרן, לא יוכל להתמנות עוד לתפקיד בשל הגעתו לגיל 70. אף על פי כן, לטענות קמניצקי המשרד לשירותי דת, בהובלתו של סגן השר הרב אלי בן דהן, ממשיכים לעכב מסיבה כלשהי את המינויים של הנציגים וההודעה לבג"צ.

"הליך הבחירות לרבני העיר ירושלים נמשך שנים רבות ופעם אחר פעם ומסיבות שאינן ענייניות ההליך נדחה", כותב קמיניצקי במכתבו. "בדיונים האחרונים שהתקיימו בעתירה מטעם נציגות בתי הכנסת הציוניים הביע בג"צ את עמדתו בצורה חד משמעית כי יש לסיים את ההליך לבחירת רבני העיר ירושלים וכי לא יעלה על הדעת העיכובים החוזרים ונשנים בהליך לבחירת רבני העיר ירושלים".

"אנו נמצאים לקראת סיום הליך הבחירות אולם ומסיבות שאינם ברורות עד היום טרם מונו נציגי משרד הדתות ודווקא הם תורמים לעיכוב ההליך ללא כל הצדקה עניינית לכך", הוא ממשיך. "יתרה מכך וכפי שנמסר לי , גורמים המעוניינים להמשיך ולעכב את הליך הבחירות לרבני העיר ירושלים הגישו בימים האחרונים עררים שונים כשכל תכליתם הינו ניסיון נוסף לעכב את ההליכים ולמנוע קביעת מועד לבחירות".

"אין כל הצדקה להמשיך ולעכב את ההליכים לבחירת רבני העיר ירושלים ויש למנות בהקדם את נציגי משרד הדתות לגוף הבוחר, לדון בעררים שהוגשו ולקבל החלטה מנומקת וסבירה בעניין זה בהקדם ולפרסם בימים הקרובים תאריך לבחירות רבני העיר ירושלים", מסכם קמיניצקי את מכתבו.

על פי גורמים המעורים בהליך מינוי הרב הראשי לירושלים, לאחר שיטפלו בכל הערעורים של בתי הכנסת, שהוגשו בשבועות האחרונים, וועדת הבחירות תתכנס בתוך 21 יום ולקבוע מועד לבחירות 30 יום לאחר מכן. למעשה, אם יטפלו בערעורים הרבים בימים הקרובים, בתוך זמן קצר מאוד ניתן יהיה להגיע לבחירת רב לעיר.

כזכור, בתחילת החודש ניסו גורמים ביהדות התורה לעכב את הבחירות לרבנות ירושלים בעזרת עתירה לבג"צ.

"לאחר שהמשיבים נכנסו לתפקידם בשנת 2013, פעלו המשיבים לתקן תקנות אלו ולקבוע לראשונה לתקנות כי השר לשירותי דת עצמו הוא שימנה רבע מחברי האסיפה הבוחרת. מכיוון שרובן המכריע של הבחירות לרבני ערים מוכרע על חודם של קולות בודדים, הרי שהכוח למנות רבע מחברי האסיפה הבוחרת, שקול לכוח למנות את רבני הערים, הלכה למעשה", כתבו העותרים.

העותרים ציינו כי "המשיבים לא הסתירו כי מטרת התיקון הייתה לאפשר את בחירת אנשי שלומם לתפקיד רבני ערים. כך ציין סגן השר הרב בן דהן לפני פרסום התקנות כי הוא 'תומך במועמדותו של הרב אריה שטרן כרב העיר האשכנזי וכי בדעתו לפרסם תקנות שיאפשרו את בחירתו'. וכך, לאחר פרסום התקנות, ציין סגן השר בראיון לרשת ב' כי 'התקנות החדשות, אני חושב, מיטיבות את מצבו ואת האפשרויות שייבחר הרב אריה שטרן'. וכי 'אני לא מוכן להפסיד גם בירושלים'”.

שופט בית משפט העליון יצחק עמית דחה את מתן צו הביניים וקבע כי הדיון בעתירה יתקיים עד סוף חודש נובמבר, כפי הנראה לאחר שהבחירות יסתיימו. "בשלב זה אני מורה למשיבים למסור הודעה לבית משפט זה 21 יום טרם יפעילו את סמכותם למנות רבע מחברי האסיפה הבוחרת לרבני ערים", הורה השופט עמית ליהדות התורה.

בכיפה נחשף כי הגורמים המעורבים בנושא מעוניינים לקיים את הבחירות לתפקיד הרב הראשי בירושלים בתאריך י"ב אלול, ה-7 בספטמבר 2014. ייתכן מאוד כי בתאריך זה לא יתקיימו הבחירות בסופו של דבר אך יחד עם זאת בציונות הדתי מעוניינים להאיץ את התהליך על מנת להביא לבחירתו של הרב אריה שטרן לתפקיד הרב הראשי האשכנזי לירושלים.

תגובתו של סגן השר לשירותי דת לא התקבלה עד פרסום הכתבה

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן