השר אורבך: חוסנה של חברה נמדד בהתייחסות לחוליות חלשות במצבי חירום

השר לאזרחים ותיקים אורי אורבך סייר במועצת חבל יבנה אשר סופגת ירי טילים בשבועות האחרונים, והשתתף בהפרשת חלה עם תושבים

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 24/07/14 15:38 כו בתמוז התשעד

השר אורבך: חוסנה של חברה נמדד בהתייחסות לחוליות חלשות במצבי חירום
דוברות מועצה אזורית חבל יבנה, צילום: דוברות מועצה אזורית חבל יבנה

השר לאזרחים ותיקים אורי אורבך ביקר הבוקר ((ה') במועצה אזורית חבל יבנה, אשר סופגת ירי רקטות בשבועות האחרונים. "חוסנה של חברה נמדד בהתייחסות לחוליות חלשות במצבי חירום. באתי לחזות ומקרוב ולהתרשם מקרוב בטיפול המסור של המועצה באוכלוסיית הקשישים גם בעיתות חירום", אמר.

במהלך ביקורו השתתף אורבך בפעילות הפרשת חלה שהועברה על ידי חבריי מרכז יום לקשיש, שם גם קראו פרקי תהילים להחלמת הפצועים.

השר אורבך השתתף בפעילות משותפת של מרכז היום לחבר הקשיש בקבוצת יבנה. לאחר מכן הגיע השר לפגישת עבודה משותפת עם ראש המועצה, משה ליבר, סמנכ״ל רשת אמי״ת, אלון נפתלי, מנהלת מחלקת רווחה במועצה, אורלי אהרוני, מזכ"ל תנועת הקיבוץ הדתי, נחמיה רפל, מנהלת מרכז יום לקשיש במועצה, נאווה רוזן, נציג פיקוד העורף, חנניה ארז, צוות יקל״ר חבל יבנה ופמליית המשרד לאזרחים ותיקים.

מנהלת מרכז היום במועצה, נאווה רוזן, סיפרה על ההתמודדות של חברי הדור השלישי במועצה. "המלחמה שמתנהלת היום היא לא רק מלחמתו של הדור הצעיר היום, אלא גם של בני הגיל השלישי ובמיוחד שלו".

השר אורבך פגש קבוצת גמלאים שחווים את איום הביטחוני במבצע צוק איתן ושמע מהם על התמודדותם. "שמחתי לראות שבמועצה אזורית חבל יבנה קיימת תשומת לב מיוחדת לאזרחים הוותיקים, מייסדי החבל ויישוביו", ציין השר.

בנוסף, הוצגה פעילותו של מרכז היום בחירום ובשגרה במועצה שבה עשרה אחוזים מוגדרים כאזרחים וותיקים. מנהלת מחלקת רווחה, אורלי אהרוני, שפועלת בכלל היישובים במועצה ומסייעת לאוכלוסיית הוותיקים ציינה: ״ישנה במועצה צוות טוב ואיכותי, שפועל ללא ליאות על מנת לשמור על שגרת חייהם של בני הדור השלישי, כמו גם שאר התושבים, הן בשגרה והן בחירום".

ראש המועצה, משה ליבר: "כדי לזכות בעתיד ובהווה טוב צריכים לזכור ולהוקיר את העבר. אנחנו מחויבים לשמור ולהגן על בני הדור השלישי ולתת להם תחושת בטחון בייחוד בתקופה של איום ביטחוני. המועצה משקיעה משאבים רבים בפעילויות לאזרחים וותיקים". עוד הוסיף ליבר כי: ״אני מודה לשר אורבך על הביקור וכולנו ציפייה להמשך שיתוף פעולה", סיכם ליבר.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן