טילים בארץ ישראל יתעופפו חופשי

הרב אלדד שרעבי נזכר בשיחה של הרב לוי נחמני זצ"ל בקרית ארבע לפני 28 שנים, בה אמר שיבוא יום שיירו טילים לעבר כל חלקי הארץ

חדשות כיפה הרב אלדד שרעבי 22/07/14 19:09 כד בתמוז התשעד

טילים בארץ ישראל יתעופפו חופשי
פלאש 90, צילום: פלאש 90

המקובל הרב לוי נחמני היה איש צנוע תלמיד חכם עצום שגר בירושלים. על יכולותיו הגדולות שמעתי מידידי הרב ציון צדוק ז"ל ששימש במורה באולפנה בקרית ארבע. לפני מלחמת יום הכיפורים אמר הרב נחמני לקהל שומעיו, כי ביום הכיפורים תפרוץ מלחמה. ציון שהיה לוחם קרבי, לא האמין למשמע אוזניו, כיוון שהצבא לא היה מודע לכך, ולא התכונן בכלל לכך, ולמרות זאת טען הרב לוי נחמני כי בוודאות תפרוץ מלחמה ביום הכיפורים. ציון צדוק שמר את הדבר בלבבו, הכין ציוד על כל מקרה, ואכן נדהם לראות כי ביום הכיפורים פרצה המלחמה כפי שתיאר בדיוק הרב לוי נחמני.

לפני כעשרים ושמונה שנה כשגרתי בקרית ארבע, התקיימה שיחה של הרב לוי נחמני זצ"ל בבית כנסת "מגן אבות" בקרית ארבע. כמובן שלא ויתרתי על שיחה זו ואכן זכיתי לשמוע בה דברים מדהימים.

התקופה הייתה "מיוחדת" בהתנכלות הערבים לנוסעים בציר הדרכים מקרית ארבע לירושלים ובעיקר בדהיישה ובחלחול. בדרך היו זורקים אבנים בקבוקי תבערה, יורים "גולות" במקלע, מה שהיווה סכנת חיים גדולה. ההרגשה הייתה קשה. אנשי קרית ארבע החליטו לאבטח את הציר בנסיעות ופטרולים כדי שהנוסעים ירגישו תחושת ביטחון. אלוף פיקוד המרכז היה עמרם מצנע המוכר לנו מהתבטאותו הקיצונית המשווה את "הבית היהודי" ל"חמאס". גם אז כמו היום התבטא עמרם מצנע קשה מאוד כלפי סיורי האבטחה, "לא נעשה מעשה נבלה כזאת בישראל" [האמור במעשה פילגש בגבעה בספר שופטים], ואף הכניס לכלא אנשים טובים בקרית ארבע על לא עוול בכפם, כשאחד מהם הוא דודי, הרב עמרם יפרח, סבו של אייל יפרח הי"ד שנרצח על ידי מחבלים עם גלעד ויעקב הי"ד בשבועות האחרונים.

בתקופה זו הגיע הרב לוי נחמני זצ"ל ומסר שיעור. המאזינים שחו את תחושותיהם ושאלו מתי כבר אויבינו יצאו מקרבנו?

ואז אמר הרב: דעו לכם כי יבואו ימים שטילים יתעופפו בארצנו - לא האמנו למשמע אוזננו- כן, התעקש הרב וחזר טילים יתעופפו חופשי לא רק בקרית ארבע אלא בכל מקום בארץ, בתל אביב חיפה וכל הארץ. מה זאת אומרת-שאלנו? והוא אמר, כן, זה יהיה כמו "המערב הפרוע", ובכל המהלך הזה השם ישמור עלינו, אולם זה יהיה המצב!

ומה יהיה עם הערבים, שאלנו? והוא אמר, המהלך הזה יגרום להם לצאת מהארץ, המהלך של ירי הטילים על ידיהם הוא זה שיוציא אותם מהארץ.

ומתי זה יקרה שאלנו, ואז הוא אמר: זה יסתיים בסוכות! זה יהיה המועד לצאתם של אויבינו מהארץ ולסיום התקופה הקשה הזו של ירי הטילים.

אני מסכים, זה מדהים! הוא לא נקב איזו שנה יהיה הסוכות המדובר, אבל הוא היה מאוד קונקרטי ומדויק בתיאורים שלו.

אכן חזון מלחמת יום הכיפורים התגשם לצערנו, ועתה מתגשם חזון ירי הטילים במלוא עוזו, הטילים נורים חופשי במרחבי הארץ, ואנחנו מצפים להמשך החזון, בעת בה יצאו אויבינו מהארץ, והשלום ישרור בארץ הקודש. כולנו תפילה לבוא משיח צדקנו שיבוא ויגאלנו ויבנה בית מקדשנו במהרה בימינו אמן.

הרב אלדד שרעבי הוא ראש כולל בניצן, עו"ד ומרצה ומדריך פדגוגי במכללה האקדמית לחינוך חמדת הדרום בשדות נגב