"רב שיקבל הכשרה סוציאלית נכונה יכול למנוע פיגוע חברתי"

כך אומר הרב שלמה סובול, מראשי מרכז ברקאי להכשרת רבני קהילה, שקורא לתגבר את ההכשרה הסוציאלית של רבנים בעקבות ההתרחשויות האחרונות כדוגמת מקרה האישה והנערים בקרית גת

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 10/06/14 10:44 יב בסיון התשעד

"רב שיקבל הכשרה סוציאלית נכונה יכול למנוע פיגוע חברתי"
Shutterstock, צילום: Shutterstock

האם רב קהילה מסוגל למנוע מקרים קשים של התעללות ומקרים בעייתיים נוספים כדוגמת מקרה האישה והנערים בקרית גת? כך לפחות קובעים במרכז ברקאי להכשרת רבני קהילה, שקוראים לתגבר את ההכשרה הסוציאלית של רבנים בעקבות ההתרחשויות האחרונות בערים שונות בישראל.

"רב הוא גם עובד סוציאלי וייעוץ", אומר הרב שלמה סובול, מראשי המכון ורב קהילה בעיר מודיעין. "רב חזק היה מונע פיגוע חברתי וסיפור כמו בקריית גת או בתיכונים השונים במרכז הארץ היו מתגלים מהר יותר ומטופלים טוב יותר" הרב סובול מוסיף כי "רב שיקבל את ההכשרה הנכונה ואת הכלים הנכונים יכול למנוע פיגוע חברתי"

"מוכרחים להבין שרב חייב להכיר את כל הכלים בקהילה כולל שירותים חברתיים וסוציאליים ומה שקורה לחברה שלנו לאחרונה מחזק את התחושה שלרב יש יכולת להשפיע אם יכיר את הכלים שעומדים לרשותו וזה לא רק בענייני הלכה" אמר בשיחה של תלמידים במכון עם עובד סוציאלי בכיר שהתגייס להעביר את הידע לרבנים.

תלמידי המכון אמרו בתגובה כי נתקלו בעבר בבעיות ובמחסומים שהתקשו להתמודד וכי המידע שקיבלו "יספיק לפחות להכווין נכון את מי שזקוק לעזרה".