רובי ריבלין ומאיר שטרית יתמודדו בסיבוב השני במרוץ לנשיאות

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין הודיע כי רובי ריבלין ומאיר שטרית גברו על שלושת המועמדים האחרים ויתמודדו אחד מול השני

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 10/06/14 09:11 יב בסיון התשעד

רובי ריבלין ומאיר שטרית יתמודדו בסיבוב השני במרוץ לנשיאות
Shutterstock, צילום: Shutterstock

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין הודיע כי רובי ריבלין ומאיר שטרית עולים לסיבוב השני בהתמודדות על תפקיד נשיא המדינה העשירי של מדינת ישראל. בתום הסיבוב הראשון קיבל רובי ריבלין 44 קולות, מאיר שטרית קיבל 31 קולות, דליה איציק קיבלה 28 קולות, דליה דורנר קיבלה 13 קולות ודן שכטמן קיבל קול אחד בלבד.

טענות על הטרדות מיניות, שחיתות של מיליונים, סרטונים מכפישים והצהרות הון פומביות היו חלק משמעותי במערכת הבחירות הסוערת בתולדות המדינה שמגיעה היום (ג') לסיום מותח. בתום הסיבוב השני עלו מאיר שטרית ורובי ריבלין לסיבוב השני.

בבשעה 16:15, תסתיים ההצבעה בסיבוב השני וב-17:00 יכריז יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין על הנשיא/ה העשירי של מדינת ישראל.

בינתיים בציונות הדתית, כמחצית מחברי הכנסת הדתיים לא הכריזו על תמיכתם במועמד כזה או אחר. אמש (ב') הודיע משה פייגלין כי יצביע בעד רובי ריבלין אך יתר חברי הכנסת אשר לא הודיעו במי יצביעו לא פצו את פיהם בנושא.

שלושת שרי הבית היהודי- נפתלי בנט,אורי אריאל ואורי אורבך, הודיעו כי יתמכו ברבלין. "ריבלין הוא המועמד הטבעי לנשיאות מדינת ישראל", אמר בנט לפני כשבועיים. "הוא איש ממלכתי, ציוני, אנושי, אוהב גדול של ארץ ישראל, תורת ישראל ושל עם ישראל. איש רגיש, איש שיודע להתרגש ושיודע לרגש. כזה צריך להיות הנשיא שלי", אמר והוסיף כי למרות שהבחירות חשאיות, הוא ימליץ לחברי הבית היהודי להצביע כמוהו.לשרים הצטרפו גם מוטי יוגב, יוני שטבון, שולי מועלם, אורית סטרוק, איילת שקד וכן ציפי חוטובלי וזאב אלקין מהליכוד.

בציונות הדתית כולה נרשמת תמיכה גורפת ברובי ריבלין לנשיאות. בסקר של מכון הסקרים 'מסקר' שנערך לאחרונה עולה כי 80.7% מהציונות הדתית תומכים בחבר הכנסת רובי ריבלין כמועמד המועדף עליהם בבחירות לנשיאות.

באופן מפתיע למדי גורף המועמד לנשיאות פרופסור דן שכטמן לא פחות מ-10.7% מקולות הנסקרים ומתייצב במקום השני לאחר ריבלין. באופן פחות מפתיע, שלושת המועמדים האחרים, המזוהים עם השמאל הפוליטי, מקבלים אהדה מועטה בלבד - מאיר שטרית עם 3.7&, דליה דורנר עם 2.1% ודליה איציק עם אחוז אחד בלבד. מכיוון שהסקר נעשה לפני פרישתו של פואד בן אליעזר גם הוא מופיע בסקר ומקבל 1.6%.

הסקר בדק גם את האהדה כלפי המועמדים האופציונליים שעלו בתקופה האחרונה טרם סגירת הרשימה. במידה והמועמדים היו רובי ריבלין, סילבן שלום, יולי אדלשטיין, דוד לוי או נתן שרנסקי, ריבלין מקבל 49.5%, שרנצקי מקבל 18%, אדלשטיין מקבל 16%, סילבן שלום מקבל 4.8% ודוד לוי מקבל 4.3 אחוזי אהדה בציונות הדתית.

בנוסף נשאלו הנסקרים מספר שאלות בנוגע למוסד הנשיאות. כך 24.5 טוענים כי יש לבטל לחלוטין את מוסד הנשיאות, 31.5% חושבים כי יש להעמיד את המועמדות לנשיא לבחירות כלליות, 48.3% חושבים כי יש לחזק את המוסד כתפקיד ייצוגי בלבד ורק 27.5% חושבים שיש לאפשר לח"כים לבחור באופן חשאי

היום (ג') עד השעה חמש אחר הצהריים נדע מי יהיה הנשיא העשירי של מדינת ישראל.