סקר: 80.7% מהציונות הדתית בעד רובי ריבלין לנשיאות

סקר של מכון הסקרים מסקר מציג תמיכה גורפת לח"כ רובי ריבלין במרוץ לנשיאות. דן שכטמן מגיע למקום השני, דליה איציק לאחרון. 24.5% חושבים שיש לבטל את המוסד כולו

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 08/06/14 15:16 י בסיון התשעד

סקר: 80.7% מהציונות הדתית בעד רובי ריבלין לנשיאות
דוברות רובי ריבלין, צילום: דוברות רובי ריבלין

80.7% מהציונות הדתית תומכים בחבר הכנסת רובי ריבלין כמועמד המועדף עליהם בבחירות לנשיאות, כך מתגלה בסקר מכון הסקרים מסקר שנערך לאחרונה.

הסקר נערך על ידי מסקר בקרב 400 איש ואישה, מהם 33% המגדירים עצמם בעלי השקפה ציונית דתית תורנית, 40% בעלי השקפה ציונית דתית קלאסית ו-26% בעלי השקפה ציונית דתית ליברלית.

באופן מפתיע למדי גורף המועמד לנשיאות פרופסור דן שכטמן לא פחות מ-10.7% מקולות הנסקרים ומתייצב במקום השני לאחר ריבלין. באופן פחות מפתיע, שלושת המועמדים האחרים, המזוהים עם השמאל הפוליטי, מקבלים אהדה מועטה בלבד - מאיר שטרית עם 3.7&, דליה דורנר עם 2.1% ודליה איציק עם אחוז אחד בלבד. מכיוון שהסקר נעשה לפני פרישתו של פואד בן אליעזר גם הוא מופיע בסקר ומקבל 1.6%.

הסקר בדק גם את האהדה כלפי המועמדים האופציונליים שעלו בתקופה האחרונה טרם סגירת הרשימה. במידה והמועמדים היו רובי ריבלין, סילבן שלום, יולי אדלשטיין, דוד לוי או נתן שרנסקי, ריבלין מקבל 49.5%, שרנצקי מקבל 18%, אדלשטיין מקבל 16%, סילבן שלום מקבל 4.8% ודוד לוי מקבל 4.3 אחוזי אהדה בציונות הדתית.

בנוסף נשאלו הנסקרים מספר שאלות בנוגע למוסד הנשיאות. כך 24.5 טוענים כי יש לבטל לחלוטין את מוסד הנשיאות, 31.5% חושבים כי יש להעמיד את המועמדות לנשיא לבחירות כלליות, 48.3% חושבים כי יש לחזק את המוסד כתפקיד ייצוגי בלבד ורק 27.5% חושבים שיש לאפשר לח"כים לבחור באופן חשאי