יומיים לבחירות לנשיאות: הח"כים הדתיים שומרים על עמימות

רובי ריבלין הוא המועמד של הציונות הדתית לנשיאות? לא כל כך ברור. פחות ממחצית מחברי הכנסת הדתיים מצהירים על תמיכה בריבלין. השאר סרבו לחשוף איזה פתק ישלשלו ביום שלישי

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 08/06/14 18:00 י בסיון התשעד

יומיים לבחירות לנשיאות: הח"כים הדתיים שומרים על עמימות

המרוץ לנשיאות מתקרב לסיומו והמועמדים השונים עושים מאמצים לקושש קולות בקרב חברי הכנסת. אחרי פרישתו של פואד בן אליעזר, בעקבות חקירה המתנהלת נגדו בעניין מימון ביתו ביפו, נשארו במרוץ חמישה מועמדים - רובי ריבלין, דליה איציק, דן שכטמן, מאיר שטרית ודליה דורנר, שינסו להגיע לתפקיד הרם ביום שלישי הקרוב. על פי ההערכות של הפרשנים הפוליטיים לסיבוב השני יגיעו רובי ריבלין ודליה איציק.

המועמד הבולט בציונות הדתית הוא רובי ריבלין, איש הליכוד אשר נחשב כחביב המחנה הלאומי. שלושת שרי הבית היהודי - נפתלי בנט, אורי אריאל ואורי אורבך, הודיעו כי יתמכו בו. "ריבלין הוא המועמד הטבעי לנשיאות מדינת ישראל", אמר בנט לפני כשבועיים. "הוא איש ממלכתי, ציוני, אנושי, אוהב גדול של ארץ ישראל, תורת ישראל ושל עם ישראל. איש רגיש, איש שיודע להתרגש ושיודע לרגש. כזה צריך להיות הנשיא שלי", אמר והוסיף כי למרות שהבחירות חשאיות, הוא ימליץ לחברי הבית היהודי להצביע כמוהו.

אך האם ריבלין הוא המועמד הברור של הציונות הדתית? מבדיקת 'כיפה' עולה כי פחות מ-50 אחוזים מחברי הכנסת הדתיים הצהירו בפומבי כי תומכים ברבלין כנשיא העשירי של מדינת ישראל, גם בתוך הבית היהודי ארבעה חברי כנסת - הרב אלי בן דהן, אבי וורצמן, זבולון כלפה וניסן סלומינסקי, מסרבים להצהיר במי הם יבחרו.

משה פייגלין ואבי וורצמן, השומרים על עמימות, נתנו את חתימתם לפרופסור דן שכטמן, על מנת שיוכל להתמודד לתפקיד נשיא המדינה, אך אמרו כי לא בהכרח יצביעו עבורו, גורמים בכנסת טוענים כי חברי הכנסת אלעזר שטרן ועליזה לביא יצביעו למאיר שטרית. ח"כ דודו רותם אמר ל'כיפה' "הבחירות הינם חשאיות ובכוונתי להשאיר אותן כך".

זבולון כלפה, אשר מקדם חוק לביטול מוסד הנשיאות כולו טוען כי הוא לא יצביע כלל במחאה אך כפי הנראה לבסוף בשל הלחץ הרב המופעל עליו הוא יצביע לריבלין. חבר כנסת נוסף אשר לא קיבל החלטה הינו שמעון אוחיון מישראל ביתנו אשר אמר כי הוא מתלבט בין מספר חברי כנסת.

כפי הנראה לבסוף יצביעו רוב חברי הבית היהודי למועמד הימין רובי ריבלין אך מתמיה למדי כי אינם ממהרים להצהיר בפומבי על תמיכה בו. כל אחד וסיבותיו הוא.