קואליציה נגד החרד"ל: פורום המורכב מתנועות דתיות ליברליות קורא לקדם את חוק הגיור

פורום ´צו גיור´ בו חברים בין היתר הארגונים בית הלל, נאמני תורה ועבודה, אמונה הקיבוץ הדתי, עם שלם מבקש לקדם גיור ´בר השגה´

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 01/06/14 17:35 ג בסיון התשעד

קואליציה נגד החרד"ל: פורום המורכב מתנועות דתיות ליברליות קורא לקדם את חוק הגיור
צו גיור, צילום: צו גיור

פורום חותם? מאחוריכם. פורום חדש בשם 'צו גיור' מאגד בתוכו ארגונים ותנועות דתיות ליברליות בציונות הדתית שמנסים יחד להוות קואליציה נגדית ללחצי החרד"ל כנגד חוק הגיור.

"הדיון הציבורי בנושא הגיור בישראל מגיע בימים אלו לנקודת הכרעה", אומרים ב'צו גיור'. "ממשלת ישראל אחראית להסדיר את מעמדם והשתלבותם המלאה של למעלה מ-300,000 עולים שאינם מוכרים כיהודים המעוניינים להתגייר ובהם כ-100,000 ילדים שנולדו בישראל, מניעת גיור בהיקף רחב תביא להתבוללות בהיקף עצום".

רשימת הארגונים החברים בפורום החדש מהווה יחד את רוב התנועות הליברליות בציונות הדתית ביניהם בית מורשה, אור תורה סטון, תנועת האישה הדתית-לאומית אמונה, רבני בית הלל, עתים, נאמני תורה ועבודה, מכון הארי טריגובוף, המכון הישראלי לדמוקרטיה, עם-שלם, תנועת הקיבוץ הדתי, המכון לאסטרטגיה ציונית וארגונים נוספים

בעוד שרבני החרד"ל עושים הכל על מנת לעצור את חוק הגיור אשר מטרתו לאפשר לכל רב עיר לגייר, זאת בניגוד למצב הקיים בו רק דיינים בבית הדין הרבני יכולים לעשות זאת, מבקשים בפורום החדש לקדם דווקא את חוק הגיור של שטרן.

למעשה מדובר במעין זרוע ביצועית של בית הלל, בתוספת ארגונים אחרים בציונות הדתית, אשר חלקן נחשבים כמעט מוקצים בחלקים מהחברה הדתית, כשהמטרה היא לקדם באמצעות חקיקה את החוק, יתמכו בהקמת בתי דן לגיור של רבנים מקומיים, עידוד תוכניות חינוכיות ותכניות הכשרה לקראת גיור, תמיכה קהילתית ומשפחתית במתגיירים, ויצירת דעת קהל מעורבת ותומכת בשינוי מצב הגיור בישראל.

כבר בהתבטאויותיהם הראשונות משייכים עצמם אנשי הפורום לצד הליברלי של המפה כשהם אומרים שהפורום "מסתייג מביטויים מכלילים שנשמעו לאחרונה על ידי מנהיגים רבניים בגנות חוק הגיור המוצע, נאמרו דברים המבטאים הסתייגות מגיורים של רבבות העולים מבריה"מ לשעבר ואדישות לשאלת עתידם כחלק בלתי נפרד מן העם היהודי"

בראש הפורום החדש עומד פרופסור בנימין איש שלום, נשיא בית מורשה: "אנו קוראים לממשלת ישראל לממש את אחריותה ולהעביר את החוק המבטיח גיור בר השגה לרבבות עולים , אחינו ואחיותנו, במסגרת בתי דין שיוקמו ע״י רבני ערים וישובים, על פי ההלכה ומתוך גישה מכילה ומקרבת״.

בשולי הסיפור, שערוריה ראשונה בפורום שזה עתה הוקם כשמפעלות הציונות הדתית, אחד הארגונים החתומים על מסמך שפורסם בעלוני שבת, התנער מהפורום החדש. "הננו להבהיר כי 'מפעלות הציונות הדתית' הינה עמותה של עשייה ושל ארגון ואינה מתיימרת להיות בעלת אמירה בנושאים רוחניים והלכתיים, המונחים על שולחנם של גדולי הדור ומנהיגיו".