הוחזר תקצוב בני חו"ל הלומדים בישראל

לאחר מספר חודשים של אי וודאות החליטה הממשלה להחזיר את תקצוב לימודיהם של בני חו"ל בישראל. איגוד ישיבות ההסדר: "מדובר בתיקון עוולה ובפעולה ציונית ולאומית"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 01/06/14 14:14 ג בסיון התשעד

הוחזר תקצוב בני חו"ל הלומדים בישראל
Rippeym3 ויקיפדיה, צילום: Rippeym3 ויקיפדיה

לאחר מספר חודשים בהם שרר אי וודאות בנוגע לעתיד פרויקט בני חו"ל הממשלה החליטה להחזיר את התקצוב כפי שהיה לפני משבר בני הישיבות.

כבר שנים שישיבות רבות מנהלות פרויקט בני חו"ל, המאפשר לתלמידים להגיע לישראל מארצות הברית ואירופה לשנת לימודים. לפני כשנה תקציב הישיבות הציוניות והחרדיות יקוצץ ביחס לתלמידים שאינם אזרחי מדינת ישראל.

איגוד ישיבות ההסדר בירכו על החלטת הממשלה ואמרו "מדובר בתיקון עוולה ובפעולה ציונית ולאומית. התלמידים מחו"ל, לומדים בישיבות ורבים מהם גם עולים לארץ בעקבות זאת, בונים את ביתם כאן ומשרתים בצה"ל, גם אלו החוזרים לחו"ל הם נאמני המדינה ופועלים למענה בארצותיהם."

באיגוד הודו למי שפעל לתיקון העוול ובמיוחד לשר החינוך הרב שי פירון, לסגנו, ח"כ אבי וורצמן וליו"ר ועדת הכספים, ח"כ ניסן סלומינסקי.

יצוין כי שלושים תלמידי ישיבות הסדר שהגיעו לשנת לימוד בארץ, התגייסו במחזור הגיוס האחרון בחודש מארס. חלקם במסגרת מח"ל (מתנדבי חו"ל) ולמעלה ממחיצתם שכבר עשו עליה, התגייסו במסגרת רגילה וגם בגיוס הקרוב אמורים כמה עשרות בני חו"ל להתגייס לצה"ל.

"מפעל ישיבות ההסדר רואה חשיבות עליונה במשימה הלאומית של השבת עם ישראל לארצו ומחזק את הבחורים שמותירים מאחור משפחה וחברים ועולים לארץ, אנו שמחים שהממשלה הבינה כי יש ענין לחזק את התהליך ולהמשיך ולהביא בני חו"ל ללמוד בארץ" אמר איתן עוזרי מנכ"ל איגוד ישיבות ההסדר.