עדי מינץ לליברמן וללפיד: אל תתמכו בדליה איציק לאחר שדילגה על שירות צבאי

יו"ר מליאת מועצת יש"ע קורא לליברמן ולפיד שלא לתמוך בדליה איציק לנשיאות לאחר שהתחמקה, זאת על פי טענתו, משירות צבאי בהצהרה שהיא דתייה

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 31/05/14 21:36 ב בסיון התשעד

עדי מינץ לליברמן וללפיד: אל תתמכו בדליה איציק לאחר שדילגה על שירות צבאי
cc-by-Shahar.wiseman, צילום: cc-by-Shahar.wiseman

לאור הפרסומים על כוונותיהם של יו"ר מפלגת 'ישראל ביתנו', שר החוץ אביגדור ליברמן, ויו"ר מפלגת 'יש עתיד' שר האוצר יאיר לפיד, לתמוך ביו"ר הכנסת לשעבר דליה איציק, לתפקיד נשיאת מדינת ישראל. קורא יו"ר מליאת מועצת יש"ע עדי מינץ ללפיד וליברמן שלא לטעות. "אתם שחרטתם על דגליכם את השוויון בנטל, מתכוונים להצביע למועמדות שלא שירתה בצה"ל".

בעקבות החלטתו של נתניהו לתמוך ברובי ריבלין לנשיאות הודיע שר החוץ אביגדור ליברמן כי ייתכן שיתמוך בדליה איציק לתפקיד ואליו יצטרף גם שר האוצר יאיר לפיד. מינץ מזכיר כי כמי שחרט על דגלו את השוויון בנטל ואת השירות הצבאי אל ליאיר לפיד לתמוך במועמדת שהתחמקה, זאת על פי טענתו, משירות צבאי או שירות לאומי.

"בוודאי תרצו שהנשיא הבא של מדינת ישראל, שחייב לשמש דוגמא לנוער, יהיה מי שמהווה בעצמו דוגמא אישית לנוער, ושירתה את עם ישראל בצה"ל, או לכל הפחות בשירות לאומי", אמר מינץ.

מינץ התייחס לפרסומים על כוונתם של לפיד וליברמן לתמוך באיציק לתפקיד נשיאת מדינת ישראל: "ובכן, דליה איציק כשסיימה את בית הספר התיכון החליטה לדלג על השירות - אכן דוגמא לנוער של היום", אמר.

מינץ הוסיף ופירט למה על ליברמן ולפיד, אין לתמוך באיציק: "אתם שחרטתם על דגלכם את דגל ניקיון הכפיים של משרתי הציבור, בוודאי שלא תסכימו שמי שיכהן בנשיאות המדינה יהיה מי שהצהיר הצהרת כוזבת", אמר. "דליה איציק פטרה עצמה משירות בצה"ל תוך הצהרה שהיא דתית..."

גם למקרה שאכן טעונה היה נכון, התייחס מינץ: "אגב, חלק ניכר מבנות הציונות הדתית, אמנם מצהירות שהן דתיות, אבל במקום לשרת בצה"ל הן משרתות שנתיים בשרות לאומי משמעותי".

לפני כשבועיים, קרא מינץ למאה ועשרים חברי הכנסת לתמוך ביו"ר הכנסת לשעבר ח"כ רובי ריבלין לנשיאות המדינה. כאמור, כעת, לאור הפרסומים על כוונותיהם של ליברמן ולפיד לתמוך באיציק לתפקיד, מסביר מינץ למה על אלו שמייצגים את הציבור בכנסת, לבחור במי ששמש דוגמא לציבור.