רעננה: חוק עזר ערוני חדש יאסור על תפילה עם מחיצה במרחב הציבורי

סיעת מרצ ברעננה מקדמת חוק עזר עירוני שיאסור על קיום תפילה עם מחיצת הפרדה בין גברים לנשים במרחב הציבורי, בטענה כי מדובר בהדרת נשים. חברי המועצה הדתיים בעיר צפויים להתנגד בחריפות לחקיקה

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 21/05/14 11:31 כא באייר התשעד

רעננה: חוק עזר ערוני חדש יאסור על תפילה עם מחיצה במרחב הציבורי
עיריית רעננה, צילום: עיריית רעננה

חוק עזר עירוני חדש יאסור על קיום תפילה עם מחיצת הפרדה בין גברים לנשים במרחב הציבורי - זהו חוק עזר עירוני חדש שבקרוב תפעל מפלגת מרצ להעביר בעיר רעננה לראשונה בישראל, כך על פי גורם בסיעה, זאת בטענה כי מחיצה מהווה הדרת נשים וכי יש לאסור על כך במרחב הציבורי בעיר.

במסגרת אירועי חודש אייר, מדי שנה מקיימת עיריית רעננה תפילה ציבורית ברחבת יד הבנים הגדולה בעיר. אל התפילה מגיעים תושבים רבים, בהם גם שאינם דתיים, מאחר וזאת מיועדת להצלחת מדינת ישראל והתקבעה בנוף הציבורי בעיר. מי שאהבו פחות את קיום האירוע השנתי היא סיעת מרצ בעיר שקבלה נגד הצבת מחיצה בין גברים לנשים בטענה כי זאת מדירה את הנשים מן המרחב הציבורי. עד הבחירות האחרונות הייתה סיעת מרצ כחלק ממפלגות האופוזיציה בעיר אולם מאחר ובבחירות המוניציפאליות האחרונות נבחרה לקואליציה, לדברי גורם בסיעה בכוונתה לחוקק לראשונה בישראל, חוק עזר עירוני שיאסור על הצבת מחיצת תפילה בין גברים לנשים במרחב הציבורי מחוץ לבתי הכנסת. סיעת הבית היהודי וגורמים בסיעת הליכוד בעיר צפויים להתנגד לחקיקה.

בסיעת מרצ הסבירו ואמרו כי "העידן בו נשים מודרות ומופרדות עוד לא הסתיים. זהו מאבק לא קל, נגד עמדות חשוכות ועתיקות ובעיקר נגד האדישות לזכויות הנשים ולנזק שתופעות ההפרדה גורמות. לצערנו יש גורמים גם בציבור החילוני שמקלים ראש בתופעה הזו. הבאנו את המחאה שלנו בצורה הכי ברורה בפני כל הנוגעים בדבר במסדרונות העירייה. נמשיך להיאבק כדי שלא יהיו עוד מחיצות, הפרדות, מושבים מיוחדים ושום צורה 'מיוחדת' כדי להפריד בין אנשים בעיר, ובכלל".

לפניות לכתב נטעאל בנדל - desk@kipa.co.il

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן