הישג לרפורמים: נבחרה חברת התנועה הרפורמית למועצה הדתית רעננה

יהודית קצין, חברת התנועה הרפורמית וחברת סיעת מרצ, מונתה כחברת המועצה הדתית ברעננה. היועץ המשפטי של המשרד לשירותי דת: "לא ניתן לפסול מינוי אדם לתפקיד במועצה הדתית בשל היותו רפורמי"

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 19/05/14 16:44 יט באייר התשעד

הישג לרפורמים: נבחרה חברת התנועה הרפורמית למועצה הדתית רעננה
מרצ רעננה, צילום: מרצ רעננה

נציגת התנועה הרפורמית מונתה לתפקיד במליאת המועצה הדתית ברעננה. בסוף השבוע שעבר הורכבה מחדש המועצ ה הדתית בעיר רעננה בטקס רשמי במעמד נציג המשרד לשירותי דת ורב העיר, הרב יצחק פרץ מש"ס בו מינו לראשונה בישראל רפורמית למועצה הדתית.

חברת התנועה הרפורמית שהתמנתה למועצה דתית היא יהודית קצין, חברת סיעת מרצ בעיר רעננה. מינויה של קצין אושרו אחר מאבקים של סיעת מרצ של יותר מעשר שנים מה שגרם לעיכובים ארוכים במינוי המועצה. כאמור, ביום רביעי האחרון אושר מינויה וזאת נכנסה לתפקד כחברת המועצה הדתית בעיר. במעמד הכתרת המועצה הדתית לקח חלק רב העיר, הרב יצחק מפרץ טעם מפלגת ש"ס שברך את המועצה החדשה ואת חבריה. כמו כן, נכח במקום דורון דנינו, נציג המשרד לשירותי דת שניהל את האירוע יחד עם ראש העיר זאב בילסקי.

בחוות דעת של היועץ המשפטי של משרד לשירותי דת, הסביר היועץ כי לא ניתן לפסול מינוי אדם לתפקיד במועצה הדתית בשל היותו רפורמי. "הפסיקה קבעה מפורשות כי אין לפסול מועמדים בשל השתייכותם לזרם שאינו אורתודוכסי, שכן גם זרמים אלה נזקקים לשירותי המועצה הדתית" כתב היועץ המשפטי, "עילת הפסילה היחידה האפשרית בהקשר של אמונות ודעות היא היות המועמד 'אנטי דתי', וגם אז רק כשיש הוכחות לכך (חילוניותו של אדם, גם אם היא חילוניות אידאולוגית, אתיאיסט למשל, אינה הופכת אותו רק משום כך ל"אנטי דתי ולפסל כהונה)". כך כתב היועץ המשפטי של מהמשרד לשירותי דת בחוות הדעת במסגרתה הצביע על פסקי בג"ץ המאששים את עמדתו.

בסיעת מרצ בעיר רעננה ברכו על הצלחת מינויה של קצין למועצה והביעו כי בכוונתם לפתוח בקרוב במאבק על הקצאת תקציבי הדת בעיר זאת בטענה כי תקציב הדת לא נועד רק לקהילה האורתודוכסית כי אם גם זו הרפורמית.

תגובת המשרד לשירותי דת :"הנציגה המדוברת נבחרה על ידי מועצת העיר רעננה להרכב שבחר את יו"ר המועצה הדתית , למשרד לשירותי דת אין אמירה לגבי הנציגים שנבחרים על ידי מועצת העיר."

"אנו מאחלים ליו"ר הנכנס בהצלחה בהנגשת שירותי הדת לכל יהודי על פי תורת ישראל"

לפניות לכתב נטעאל בנדל - desk@kipa.co.il

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן