לאחר 16 שנה: מועצה דתית חדשה לרעננה

מאז 1998 כשלו ניסיונות הקמה של מליאה חדשה למועצה הדתית כשעתירות רבות נידונות בבג"צ. מתוך 9 חברי המועצה החדשים 4 נשים. סגן ראש העיר לשעבר אריה פרידמן נבחר לראשות המועצה הדתית

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 19/05/14 11:01 יט באייר התשעד

לאחר 16 שנה: מועצה דתית חדשה לרעננה
המועצה הדתית רעננה, צילום: המועצה הדתית רעננה

מאז 1998 כשלו ניסיונות הקמה חוזרים ונשנים של מליאה חדשה למועצה הדתית ברעננה, זאת על אף עתירות רבות אשר נידונו בבג"צ בנושא. לאחרונה התקיימה ישיבתה הראשונה של מליאת המועצה הדתית החדשה בראשות איש העסקים וסגן ראש העיר לשעבר אריה פרידמן.

במהלך הישיבה חתמו החברים החדשים על הצהרת אמונים למדינת ישראל והרב יצחק פרץ, רב העיר רעננה בירך את ראש המועצה הדתית היוצא.

בין תשעת חברי המליאה החדשים נמצאים ארבע נשים - אושרה קורן, בת שבע כהן, דבי ציריניג ויהודית קצין.

לאחר ההכרזה הרשמית על הקמת מליאת המועצה, נגשו החברים להצבעה על בחירת יושב הראש למועצה הדתית. מספר חברים הציעו את אריה פרידמן כמועמד ולאחר שהתברר שאין מועמדים נוספים התקיימה ההצבעה הרשמית כשמועמדותו של פרידמן אושרה פה אחד.

פרידמן, איש עסקים וסגן ראש העיר לשעבר, הודה בדבריו בראש ובראשונה לראש העיר זאב בילסקי ולסגנו איתן גינזבורג על הרוח הגבית שקיבל מהם מתחילת הדרך ועד סופה. בהמשך דבריו פנה יו"ר המועצה החדש לחבריו, חברי המליאה החדשה:

"תודות על הסכמתכם לשרת את תושבי רעננה בהתנדבות מלאה. כולנו נבחרנו בקפידה על ידי שולחינו - שר הדתות, מועצת העיר ורב העיר. שני עקרונות ינחו אותנו בכל החלטה שנקבל כמועצה דתית. הראשונה - הנחיית הפסיקה הקובעת כי "המועצה הדתית וחבריה יפעלו לפי פסיקת הרבנות המקומית והרבנות הראשית בכל עניין שבתחום סמכותה של המועצה הדתית". השנייה - חובת הנאמנות לתושבי רעננה על כל גוניהם, אמונותיהם ודרכי חייהם השונות. מדיניות המועצה הדתית אשר אנו כמליאה נגבש ביחד תראה בפסיקת ההלכה וצרכי כלל הציבור הרענני אבני יסוד עליהם נשענות כל פעולות המועצה", אמר פרידמן.

פרידמן פרס בדבריו את החזון שלו בנוגע לייעוד המועצה הדתית - "תפקידנו הוא לאפשר לכל מי שמעוניין להינשא, לכל מי שמעוניין לאכול כשר, לכל מי שמעוניין לטבול - לעשות זאת. איננו אחראים על דרך חייהם או על קיום המצוות שלהם בחיי היום יום. אנו אחראים על יצירת האפשרות עבורם לקיים מצוות במסגרת ההלכה ובתחום סמכותנו - נישואין, טוהרה, כשרות ושבת".

בסיום דבריו סיכם פרידמן כי יישם את החזון הזה בפעילותה של המועצה הדתית. להנגיש את שירותיה לכל מי שמעוניין בהם, להפוך את המועצה הדתית לרלוונטית לכלל תושבי רעננה ולא רק בנקודות ההשקה שהחוק מחייב אותם להסתייע בשירותי המועצה הדתית. "זו משימה שאנו לוקחים על עצמנו ומשיחות שקיימתי עם כל הנציגים במליאה שמחתי להיווכח שכולנו הצבנו לעצמנו מטרות אלה".

בסיום דבריו התקיימה הצבעה לבחירת גזבר המועצה. שוב הוצע רק מועמד אחד, דב פלדמן, שמשמש בתפקיד סמנכ"ל כספים בחברה בכירה בארץ. בהצבעה שהתקיימה נבחר פלדמן פה אחד לתפקיד הגזבר

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן