לשכת הרב אריאל: הרב מעולם לא הורה לציבור למנוע השכרת דירות לאדם כלשהו

לשכת הרב בתגובה לחשיפת כיפה שאסר להשכיר דירה לזוג נשים חד מיניות. "מדובר היה בתשובה נקודתית. הרב לא אסר השכרת דירה אלא הציע לאותו אדם להעדיף משפחה ע"פ המבנה הרגיל"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 15/05/14 22:40 טו באייר התשעד

לשכת הרב אריאל: הרב מעולם לא הורה לציבור למנוע השכרת דירות לאדם כלשהו
יחצ, צילום: יחצ

"הרב מעולם לא הורה לציבור למנוע השכרת דירות לאדם או לגורם כלשהו", כך מגיבים הערב (ה') מלשכתו של הרב יעקב אריאל בנוגע לאיסור להשכיר דירה לזוג נשים חד מיניות.

כזכור, אתמול (ד') נחשף ב'כיפה' כי בעקבות שאלה של בעל דירה אשר פנה אל רב העיר רמת גן האם להשכיר דירה לבחורה המנהלת מערכת יחסים עם אישה, קבע הרב אריאל כי הדבר אסור. "אם שתיהן שוכרות את הדירה בשותפות אל תשכיר. אם אחת שוכרת אתה יכול להשכיר, אך אם יש לך הצעה אחר תעדיף אותה".

בעקבות תשובתו השנויה במחלוקת פרצה סערה וארגונים שונים אף קראו להדחתו. הערב (ה') מבהירים בלשכתו - לא אסר על השכרת דירה לזוג נשים חד מיניות אלא המליץ. "הרב ידוע בפסיקותיו המתירות השכרת דירות לכל אדם באשר הוא אדם ללא הבדל דת מין גזע ודעה כלשהי. במקרה דנן היה מדובר בתשובה נקודתית אישית לאדם שעמד בפני שאלה חינוכית כיצד להסביר לילדיו שהוא משכיר דירה למשפחה שלא מהנורמות השכיחות, והרב בשום אופן לא אסר השכרת דירה אלא הציע לאותו אדם להעדיף משפחה על פי המבנה הידוע והרגיל".

עם זאת, לא ברור מהיכן הביאו בלשכתו של הרב אריאל את הטענה כי מדובר בשאלה נקודתית הקשורה לחינוך שכן בגוף השאלה לא הוזכר מהו הרקע וזהות השואל נותרה אנונימית.