תלונה הוגשה במשטרה כנגד עמוס עוז

בתגובה לדבריו של עמוס עוז, אשר כינה את נוער הגבעות 'קבוצות נאו נאציות' הגישו אנשי ועד מתיישבי השומרון תלונה במשטרה. "דבריו של הסופר הם הסתה חמורה לגזענות"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 11/05/14 14:21 יא באייר התשעד

תלונה הוגשה במשטרה כנגד עמוס עוז
יחצ, צילום: יחצ

הסערה בעקבות דבריו של עמוס עוז שכינה את נוער הגבעות 'קבוצות נאו נאציות' לא נרגעת. היום (א') הגישו אנשי ועד מתיישבי השומרון תלונה במשטרה כנגד הסופר. "דבריו של הסופר הם הסתה חמורה לגזענות ועל כך מגיע לו פרס נובל בגזענות", מסבירים בוועד.

מנכ"ל הוועד, שגיא קייזלר, הוסיף כי הוא מאמין שכבר בשעות הקרובות תעצור המשטרה את עוז. "בעקבות התקדים של אלירז פיין מיצהר, שכתבה דברים דומים בחריפותם במייל פנימי של היישוב יצהר ונעצרה לאחר מכן על ידי המשטרה, המשטרה לא תוכל להתעלם מההסתה החמורה של הסופר", אמר.

גדי דעי, רכז הפעילות בוועד, הגיע לתחנת משטרת אריאל והגיש את התלונה. "נראה שהמשטרה לקחה ברצינות את התלונה", הסביר דעי וציין כי השוטרת שרשמה את התלונה הופתעה מחומרת הדברים. "אין ספק שמדובר בהסתה לגזענות על פי החוק", ציין קייזלר.

גם ראש רשימת הבית היהודי בחולון, שלומי תמם, הגיש הבוקר (א') תלונה למשטרה נגד הסופר עמוס עוז, לאחר שכינה את מבצעי פעולות "תג מחיר" "ניאו נאצים עבריים". "כרגע הגשתי תלונה נגד הסופר עמוס עוז על כך שכינה את נוער הגבעות ניאו נאציים. כל מי שמשתמש בכינויים אנטישמים ועושה זילות לשואה ישלם על פי חוק", הוא כתב בדף הפייסבוק שלו.

עוז אמר באירוע בתיאטרון "צוותא" בתל אביב כי, ""רצינו להיות עם ככל העמים, פיללנו שיהיה גנב עברי ותהיה זונה עברייה - יש גם קבוצות ניאו נאציות עבריות, זה שמן. אין שום דבר בעולם שהניאו נאצים באירופה עושים ושהקבוצות האלה לא עושות פה".

גורמים בבית היהודי מסרו היום כי, "כמובן שמי שמבצע פעולות "תג מחיר" צריך לשלם את המחיר על מעשיו הפליליים, ואנחנו קוראים לרשויות החוק למצות עם העבריינים את הדין. עם זאת, השואה היא אירוע מכונן בתולדות העם היהודי, ולא ניתן להוזילו. דברי עוז מצטרפים לסרטון ההזוי של אשת השמאל הקיצוני נטלי כהן וקסברג. חבל שאלו המחוזות שהשמאל הפוסט ציוני הגיע אליו".