מצבור ענק של סבונים העשויים להכיל שומן יהודי התגלה בפולין

המצבור הוסתר סמוך לגבול פולין – בלרוס והתגלה לאחרונה בידי ג´וני דניאלס, מנכ"ל עמותת ´ממעמקים´. חלק מהסבונים נשלחו לבדיקה שתחשוף האם אכן השתמשו הנאצים בשומן יהודי לייצור סבונים

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 24/04/14 14:51 כד בניסן התשעד

מצבור ענק של סבונים העשויים להכיל שומן יהודי התגלה בפולין

מצבור סבונים ענק אשר עשוי להכיל שומן יהודי התגלה סמוך לכפר אשר נמצא ליד גבול פולין - בלרוס בשבוע שעבר, ויוכל לחשוף אחת ולתמיד את השאלה האם השתמשו הנאצים בשומן גופות יהודים לייצור סבונים, שאלה שלא זכתה עד כה לתשובה ברורה.

רז קיל חושף ב'מצב הרוח' כי מצבור הסבונים התגלה על ידי ג'וני דניאלס, מייסד ומנכ"ל עמותת 'מעמקים' העוסקת בשימור זכר השואה וחיבור ההיסטוריה היהודית אל העם היהודי ועתידו לפני השבוע.

מדיווחים אשר הגיעו אל דניאלס ממתנדב פולני עלה כי ביער סמוך לכפר פולני קיים מחבוא ענק של 'סבונים' מתקופת הנאצים, סוד אשר היה ידוע לתושבי הכפר במשר 70 שנה אך מעולם לא נחשף מעבר לגבולות הכפר.

כפי הנראה, בסוף המלחמה החביאו הנאצים בזמן בריחתם כמויות אדירות של סבונים ביער ליד העיירה כשעל הסבונים מופיעים ראשי התיבות RIF ראשי תיבות של Rein Judisches Fett (שומן יהודי טהור), או של Rein Idisches Fett.

מעבר למשמעות היהודית הברורה של גילוי הסבונים סמוך ליום השואה, מדובר בתגלית משמעותית ביותר שכן עד היום איש לא ידע לומר האם אכן יוצרו סבונים משומן של יהודים או שמא הנאצים הפיצו את השמועה על ייצור הסבונים. בעזרת מומחים באוניברסיטת וורשה ובישראל ייבדקו הסבונים ותוכרע אחת השאלות הפתוחות והמחרידות ביותר בעניין השואה.