"אלעזר שטרן מנסה לפגוע באורי אריאל על גבם של מתיישבי קטיף"

אנשי וועד מתיישבי גוש קטיף מותחים ביקורת חריפה על שטרן, שמעכב העברת 200 מיליון שקל למשרד השיכון. "מעכב הכספים לקידום בניית יישובי הקבע בגלל משקעים אישיים עם אריאל"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 23/04/14 21:24 כג בניסן התשעד

"בגלל מניעי נקמנות ופוליטיקה מכוערת מעכב ח"כ אלעזר שטרן העברת כ-200 מיליון שקל המיועדים לקידום בניית יישובי הקבע של אנשי גוש קטיף". כך, בהתבטאות חריגה במיוחד, תוקפים היום בוועד מתיישבי גוש קטיף את ח"כ אלעזר שטרן (התנועה). "על גבינו חרשו לא מעט חורשים אך לא צפינו כי גם שטרן יצטרף לפגיעה הממושכת במתיישבי קטיף".

בערב חג הפסח משרד הבינוי והשיכון היה אמור לקבל כ-600 מיליון שקל ממשרד האוצר כאשר כ-200 מיליון שקל מיועדים לבניית יישובי הקבע של מגורשי גוש קטיף, 8.5 שנים לאחר הגירוש. השבוע התברר לוועד מתיישבי גוש קטיף כי הכסף לא הועבר בגלל רוויזיה (בקשה לדיון נוסף בוועדת הכספים) שהגיש ח"כ אלעזר שטרן.

כשביקשו בוועד להבין מדוע שטרן מעכב את העברת הכספים באמצעות בקשה לדיון נוסף התברר להם כי מדובר בניסיון "לנקום" בשר הבינוי והשיכון אורי אריאל, האחראי על שיקום המפונים.

מה המניע לנקמה? לפני כחצי שנה, במהלך נאומו בטקס לציון שמונה שנים לגירוש מגוש קטיף, תקף השר אריאל את ח"כ שטרן על תפקודו כראש אכ"א בתקופת הגירוש מגוש קטיף. כשדמעות בעיניו סיפר אריאל כי שטרן לא הסכים לשחרר חיילים שהתגוררו בקטיף להיות עם משפחותיהם בעת הגירוש. "איך אפשר להיות כל כך אטום", שאל אריאל בנאומו.

מאז, מציין גורם בוועד מתיישבי גוש קטיף, מנסה שטרן "לנקום" באורי אריאל בכל הזדמנות. "כך הוא מנצל את היכולת שלו להגיש רוויזיה על העברת הכסף תוך פגיעה קשה במגורשי קטיף", הוסיף הגורם וציין כי בתגובה לאותו נאום של אורי אריאל אמר אז ח"כ שטרן כי הוא מחוייב לאנשי גוש קטיף. "ועכשיו יש לו הזדמנות לסייע והוא זה שבפועל מעכב את הסיוע",

"בפועל אלעזר שטרן מנסה לפגוע באורי אריאל על גבם של מתיישבי קטיף", מציינים בוועד מתיישבי גוש קטיף, "הוא מעכב העברת כספים לקידום בניית יישובי הקבע של אנשי קטיף בגלל משקעים אישיים עם השר". בוועד קוראים לח"כ שטרן, "שיודע כי הכספים יועברו לבסוף", לחזור בו מהרוויזיה שהגיש ולהתגייס למען מתיישבי גוש קטיף שגם כיום, 8.5 שנים לאחר הגירוש, עדיין לא הגיעו אל המנוחה ואל הנחלה.

חבר הכנסת אלעזר שטרן מסר בתגובה "אורי אריאל ממשיך להסית את מתיישבי גוש קטיף נגדי ואינו בוחל בשום אמצעי, לא בשקר ולא בדמעות תנין. הדברים נבדקו גם על ידי וועדת האתיקה של הכנסת והחלטתה מדברת בעד עצמה מי דובר אמת ומי משקר. לצערי הרב, במקרה הנוכחי נפגעים תושבי גוש קטיף, באופן זמני מאד ושיתוקן בקרוב, כתוצאה ממניפולציות שעושה אורי אריאל אשר מכליל את התקציב שהם ראויים לו בצדק יחד עם תקציבים אחרים כדי שיאושרו גם הם על גבם של מתיישבי גוש קטיף. אורי אריאל נתפס על ידי חברי כנסת רבים כשר לא ישר שלא ניתן לסמוך על מילתו ולכן על אף שאני רק חבר כנסת אחד בוועדת הכספים הצטרפו אליי חברים רבים נוספים לטרפוד או לפחות לדחייה של בקשותיו של אורי אריאל. אני מאמין שכבר בשבוע הבא, לאחר שיוצגו סעיפי התקציב השונים שהובאו לוועדה בצורה נפרדת וראויה יותר, יאושר גם התקציב המיועד לתושבי גוש קטיף"

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן