מח"ט שומרון: עצם הויתור על נכסים טריטוריאליים היא פגיעה מוראלית בכוחות

אלוף משנה יואב ירום ניתח בכנס ארכיאולוגי של מדרשת שומרון את התנהלותו של המלך אחאב ברמה הטקטית והמבצעית. בסיום הכנס הוענקה לו תעודת הוקרה על פועלו. צפו

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 23/04/14 16:56 כג בניסן התשעד

מח"ט שומרון: עצם הויתור על נכסים טריטוריאליים היא פגיעה מוראלית בכוחות
יחצ, צילום: יחצ

מח"ט שומרון אלוף משנה יואב ירום ניתח את פעילותו של המלך אחאב ברמה הטקטית והמבצעית בכנס ארכיאולוגי של מדרשת שומרון. בין היתר אמר ירום "אחד העקרונות בהגנה היא שעצם הוויתור על נכסים טריטוריאליים היא פגיעה מוראלית בכוחות". במהלך הכנס העניקו ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה וסגנו יוסי דגן למח"ט תעודת הוקרה על פועלו למען פתיחת אפשרויות התיירות והטיולים בשומרון.

צפו בהרצאתו של מח"ט שומרון:

[embed]

]

בכנס, שהתקיים במבוא דותן, דיברו חוקרים על המלך אחאב ואיזבל ואף חשפו כי המלך אחאב אשר משווק בתנ"ך כבעל תכונות שליליות, היה אחד המלכים החשובים ביותר בתקופתו ויש אומרים שאף היה גדול יותר משלמה המלך באספקטים מסוימים.

ד"ר אריה בורנשטיין מרצה במכללת אורות ישראל במכללת תלפיות ובמכון אבשלום, הציג את מחקרו, בו הוא אסף מחקרים על מקורות אשוריים ומואביים, המוכיחים כי למעשה אחאב היה מפקד גדול וכי הוא ניצח באין ספור מלחמות וקרבות, אף על פי כן כמעט אף אחד מניצחונותיו לא מוזכרים בתנ"ך זאת ככל הנראה בשל אופיו ומעמדו השלילי של אחאב. עוד הוא ציין במחקרו כי דווקא מקורות זרים מוכיחים לנו כי חז"ל אכן צדקו כשכתבו שבימי אחאב היו "נוצחין". ופירושו של דבר שחז"ל היו מודעים לכך שאחאב היה מפקד גדול וידוע בזמנו.

גרשון מסיקה ראש מועצת שומרון אמר בכנס כי צפון השומרון הוא אזור יפהפה בעל מורשת ענפה וכי הוא שמח כי אנשים מכל קצוות הארץ הגיעו למבוא דותן לשמוע על הארכאולוגיה והמורשת המיוחדת של השומרון.