חברי מועצת העיר ירושלים לבן דהן: סיים העיכוב החמור במינוי רב ראשי לעיר

חברי 'התעוררות' פנו לסגן השר בדרישה לסיים העיכוב במינוי הנציגים לגוף הבוחר את הרב הראשי בירושלים ולפעול למינוי הרב שטרן לתפקיד "רואים בך כמי שנושא באחריות להמשך עיכוב ההליך"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 23/04/14 10:50 כג בניסן התשעד

חברי מועצת העיר ירושלים לבן דהן: סיים העיכוב החמור במינוי רב ראשי לעיר
אלנתן גוטווירט, צילום: אלנתן גוטווירט

אלעד מלכא, חבר מועצת העיר ירושלים ויאיר יעקב, ראש צוות דת ועיר של תנועת 'התעוררות' פנו הבוקר (ד') במכתב חריף לסגן השר לשירותי דת הרב אלי בן דהן בדרישה לסיים את העיכוב החמור במינוי נציגים לגוף הבוחר את רבני העיר וכן לקדם את בחירתו של הרב אריה שטרן לתפקיד הרב הראשי האשכנזי לעיר.

במכתבם ציינו השניים כי בפגישה עם סגן השר הביע הרב בן דהן את התחייבותו לעשות ככל שביכולתו על מנת להביא לקיומם של בחירות לרבנות ירושלים וכן למינוי רב עיר ציוני. "חזרת ביתר פירוט על מחויבותך לרב אריה שטרן, נציג הציונות הדתית ומועמד המחנה הציוני בירושלים ואף ציינת שתפעל לקיים את הליך הבחירות במהירות האפשרית, על מנת לאפשר לרב שטרן להתמודד".

עוד מציינים השניים כי בניגוד להבטחתו פרסם סגן השר תקנות חדשות לבחירת רבני עיר אשר חלו גם על ירושלים זאת על אף שהליך הבחירות כבר החל ועלול היה לפגוע בלוחות הזמנים. בנוסף הם מציינים כי טרם הושלם הליך בחירת נציגי האסיפה הבוחרת משום שהסיעות החרדיות במועצת העיר אינן ממנות את נציגיהן במטרה 'למשוך זמן' עד שהרב אריה שטרן, בן ה-69 לא יוכן להתמודד לתפקיד.

"אנו מתרשמים שהמשך הליך הבחירות מצוי בידיך", כותבים השניים בציונם סעיף אשר לפיו לאחר 30 יום בו לא מינו במועצת העיר נציגים רשאי סגן השר למנות נציג מטעמו. "אנו קוראים לך ליישם את סעיף זה ולמנות את הנציגים החסרים לוועדה הבוחרת. צעד זה, יעיד על רצינות כוונותיך ויסייע לקידום מהלך הבחירות".

"אנו סבורים שבכוחך להביא לבחירתו של רב עיר ציוני לירושלים, אשר יהיה מוקבל על האוכלוסייה המגוונת של העיר ואשר יוכל לתת מענה לצרכיה המרובים ויוכל למלא את החלל אשר נפער בחסרונם של רבני העיר בעשר השנים האחרונות", כותבים מלכא ויעקב.

"זוהי הזדמנות להביא להישג במעמדו של המחנה הציוני במוסד הרבנות, לאחר שמחנה זה נחל תבוסה זו בבחירות לרבנות הראשית, תבוסה אשר עשויה הייתה להימנע אלמלא התנהלותה של סיעתך בנושא", מציינים השניים ואומרים כי "גם כעת, במצב הנוכחי, אנו רואים בך כמי שנושא באחריות להמשך עיכוב הליך הבחירות לרבנות ירושלים אשר עלול לגרור את פסילת מועמדותו של הרב אריה שטרן. אנו קוראים לך למלא את התחייבותיך כפי שהבעת אותם בפנינו, לציבור בוחריך, לציבור הציוני ולתושביה של ירושלים", הם מסכמים.

בשיחה עם 'כיפה' הוסיף מלכא "​הבחירות הקרובות לרבנות ירושלים ​יעצבו את צביון העיר בשנים הקרובות. מתוך האלטרנטיבות הקיימות הרב אריה שטרן הוא הרב שפונה למגוון הרחב ביותר של אוכלוסיות בעיר. בשל כך, פעלנו מהרגע הראשון להביא לבחירות בהקדם בטרם מועמדותו של הרב אריה שטרן תהפוך ללא רלוונטית. אני קורא לסגן שר הדתות לפעול לקיום הבחירות בהקדם - הכדור נמצא כעת בידיים שלו".