סלומינסקי: לא צריך לרוץ ישר לפטר מורים

יו"ר ועדת הכספים מתייחס לאיומי ראשי המוסדות הדתיים כי יפטרו מאות מורים בעקבות עיכוב בהשלמת תקציבים, ואומר ל'כיפה': "מקווה שלא יגיעו לפיטורים בחינוך הדתי"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 23/04/14 09:23 כג בניסן התשעד

סלומינסקי: לא צריך לרוץ ישר לפטר מורים

יו"ר ועדת הכספים חבר הכנסת ניסן סלומינסקי מגיב ל'כיפה' לאחר איומי ראשי מוסדות החינוך הדתיים אמש (ג') כי יפטרו מורים בעקבות עיכוב בהשלמת תקציבים ואומר "נבנתה תכנית שלא הצליחה ועכשיו עובדים על תכנית אחרת. אני מקווה שלא יגיעו לפיטורי מורים".

כזכור, אמש (ג') הודיעו כל ראשי מוסדות החינוך הדתיים בישיבות התיכוניות ובאולפנות על קיום כנס חירום היום (ד') לאחר שבעקבות הנחת ההורים בסך עשרה אחוזים, לא הועברו תקציבים שהובטחו להם על ידי הבית היהודי, כך שלמעשה כרגע ההנחה מגיעה על חשבון אותם מוסדות. ביוני 2013 בישרו בבית היהודי על הנחה משמעותית להורים אשר תיעשה בהדרגה כך שהשנה קיבלו ההורים הנחה של עשרה אחוזים כך כאמור הכסף אשר היה אמור להגיע מהמדינה מעוכב כרגע. ראשי המוסדות מתריעים כי יש חשש שמאות ר"מים, מורים ומחנכים יפוטרו בעקבות הקיצוץ בתקציב לקראת השנה הבאה.

בראיון ל'כיפה' אומר סלומינסקי "לא צריך לרוץ ישר לפטר מורים. הכסף משוריין אצלנו ואין לנו שום עניין להפיל על המוסדות את התשלום. התכנית לא נתנה את הפתרון הרצוי ועכשיו מומחים בתחום עובדים על פתרון חדש. צריך לדעת איך להוציא את הכספים באופן נכון".

סלומינסקי מודה שבמידת מה ראשי המוסדות צודקים בתלונותיהם. "מצד אחד הם צודקים כי חסרים להם עשרה אחוזים מתקציבם וזה לא פשוט. מצד שני, מכאן ועד פיטורי עובדים יש זמן ולא רצים ישר לפטר עובדים. אני מקווה שהבעיה תיפתר ונוכל להעביר את הסכומים". עוד הוא מדגיש כי התחום נתון בסמכותו של סגן שר החינוך אבי וורצמן אך מתוקף היותו יו"ר ועדת הכספים הוא תומך ועוזר בתהליך.

סלומינסקי התייחס גם לנושא ההנחה עצמה ואמר כי מדובר בשלב ראשון מתוך תכנית להורדה של תשלומי ההורים למוסדות בשנים הקרובות אך לא סיפק לוח זמנים.

"הבטחנו להורים הנחה והם קיבלו אך אנחנו לא רוצים שהרשתות יממנו את ההנחה הזו אלא המדינה. התכנון המקורי היה להוריד עשרה אחוזים מדי שנה אך למדנו בדרך הקשה שצריך למצוא את התוואי הנכון. קודם נמצא דרך לסדר את הנושא של הכספים והעברתם למוסדות ואז נמשיך במדיניות הורדת תשלומי ההורים לבתי הספר הדתיים", אמר סלומינסקי.