‫בניגוד לשמועות: החמץ של רשת מנטה נמכר

בשעות האחרונות מתרוצצות שמועות על כך שרשת חנויות הנוחות 'מנטה' לא מכרו את החמץ, אך החמץ נמכר במסגרת המכירה ב'כיפה'. בעקבות המקרה תגבש הרבנות הראשית הנחיות לכלל רשתות חנויות הנוחות

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 22/04/14 19:54 כב בניסן התשעד

‫בניגוד לשמועות: החמץ של רשת מנטה נמכר
יחצ, צילום: יחצ

בשעות האחרונות מתרוצצות שמועות בקבוצות הוואטסאפ כי רשת חנויות הנוחות 'מנטה' מקבוצת 'דלק' לא מכרו את החמץ. "רשת מנטה לא מכרו את החמץ שברשותם אלא הסתפקו בהסתירו בלבד. כל החמץ שברשותם נמצא בחזקת חמץ שעבר עליו הפסח. חובה על כל אחד ואחד להשית ליבו על כך ולבדוק בזכוכית מגדלת לפני כל קנייה של חמץ", נכתב בהודעה.

בניגוד לשמועה, חברת דלק דאגה למכור את החמץ שלה, ושל החברות הבנות, לרבות רשת "מנטה" - נמכר במסגרת מכירת החמץ של אתר 'כיפה', אשר נערכה בערב החג על ידי הרב אליקים לבנון.

גורמים המעורים בפרטי הפרשה מסבירים כי הבעיה היא שרשתות חנויות הנוחות בתחנות הדלק אינן בעלות תעודת כשרות כך שלא ניתן למכור את החמץ שברשותן דרך הרבנות הראשית. ברשתות המזון והמסעדות אשר כן בפיקוח הרבנות, הברקודים אשר שייכים למוצרי חמץ נחסמים אך ברשתות חנויות הנוחות אין הדבר כך ועל כן ישנו חשד כי באם אדם רוכש מוצר חמץ אשר היה מוסתר כל מכירת החמץ מבוטלת. עם זאת, בפועל החמץ אכן נמכר.

אותם גורמים טענו כי בימים הקרובים, בעקבות תלונות על חנויות הנוחות יוציא הרב הראשי דוד לאו לראשונה הנחיות לכלל החנויות בנוגע לדרך בה ניתן יהיה למכור חמץ.