האדמו"ר מצאנז קלויזנבורג: בכיפה הסרוגה יש חורים להראות שאין להם יראת ה'

האדמו"ר מצאנז קלויזנבורג תקף בחריפות את הציונות הדתית על רקע גיוס החרדים וטען "טפשות הכופרים, שלכל אחד ואחד הם נותנים כל טוב, הן לערבים והן לכל הגויים, רק היהודים החרדים הם כקוץ בעיניהם"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 22/04/14 12:36 כב בניסן התשעד

האדמו"ר מצאנז קלויזנבורג: בכיפה הסרוגה יש חורים להראות שאין להם יראת ה'
מתוך אתר הנחל החרדי, צילום: מתוך אתר הנחל החרדי

חוק הגיוס עבר, התקיפות עדיין ממשיכות. האדמו"ר מצאנז קלויזנבורג, מנהיג אחת מחצרות החסידים הגדולות ביותר המתגורר בארה"ב, ואחיו של האדמו"ר מצאנז בישראל, תקף לאחרונה בחריפות את הציונות הדתית על רקע גיוס החרדים. "קיום של בני ישראל בארצינו הקדושה הוא רק כששומרים תורה ומצוות, עם אמונה ובטחון בה', לא לחשוב שכדי לשמור את הארץ צריכים לעשות פעולות טבעיות, רק לבטוח על השי"ת, שה' איש מלחמה".

לדבריו, אשר הובאו באתר 'בחדרי חרדים' "הטיפשות של הכופרים, שלכל אחד ואחד הם נותנים כל טוב, הן לערבים והן לכל הגויים, רק היהודים חרדים הם כקוץ בעיניהם. אבי האדמו"ר זצ"ל אמר בדרשה לפני חמישים שנה, הם מתייחסים למאמר חז"ל: ישראל אע"פ שחטא - ישראל הוא, אבל לא יודעים שישראל אע"פ שלא חטא - ישראל הוא".

האדמו"ר תקף והאשים כי המגייסים מעוניינים להשמיד את כל החרדים בתחבולות ואף תקף את הציונות הדתית במישרין וטען "הטעם שהולכים בכיפות סרוגות מצבעים הוא, שהם באים בצביעה, יש להם כל הצבעים: צבע של התורה, צבע של הקומוניזם, חוץ מצבע של יהודי חרדי. חז"ל אומרים שכיפה מביא אימתא דשמיא (יראת שמים מ.ו.] בכיפה סרוגה יש חורים חורים, להראות שאין להם יראת ה', גם מחפשים הם את הקולות שבכל התורה. כל מקום שמוצאים איזה קולה, אוחזים בה, ומזייפים התורה רח"ל".

"לא רק שגונבים את הכסף שלנו על ידי המיסים הגדולים ולא נותנים כלום. הם גם רוצים לאכוף אותנו להשתמד, וליתן למאסר, הישמע כדבר הזה?", הוסיף. "על כופר ניתן ללמד זכות, שאולי אינו יודע דרך אחרת, ואולי לא גדל בסביבה של חרדים, אבל על מסית ומדיח אין ללמד זכות, שהרי אם אינו רוצה לעבוד את ה' בעצמו, למה אינו נותן מנוחה לאחרים".