בעקבות הפיגוע: מיעוט מבקרים במערת המכפלה

בצל הפיגוע בערב החג, בו נרצח קצין המשטרה ברוך מזרחי, נרשם מיעוט משתתפים באירועים ברחבת מערת המכפלה. מארגני האירועים בחברון ובמועצה האזורית הר חברון מבקשים: המשיכו להגיע

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 17/04/14 09:37 יז בניסן התשעד

בעקבות הפיגוע: מיעוט מבקרים במערת המכפלה
eman-cc-by, צילום: eman-cc-by

בצל הפיגוע בערב החג, בו נרצח קצין המשטרה ברוך מזרחי, ואשתו הדס נפצעה באורח בינוני, נרשם אמש (ד') שיא שלילי של משתתפים באירועים ברחבת מערת המכפלה בחברון. כמדי שנה נערכים בחול המועד הופעות של זמרים ויוצרים שונים אך השנה כאמור הגיעו רק אלפים בודדים לאירועים, זאת לעומת עשרות אלפים בשנה רגילה.

היום (ה') צפויים להימשך האירועים כשלרוב ביום השני מגיעים יותר אנשים למערת המכפלה. בקרית ארבע-חברון, וכן במועצה האזורית הר חברון מבקשים מהציבור להוכיח ש'עסקים כרגיל' ולהגיע להופעות ולאירועים השונים.

כזכור, בחול המועד סוכות נרצח סמ"ר גל קובי מירי צלף באמצע האירועים בחברון, סמוך מאוד למבקרים הרבים. בעקבות אותו פיגוע הגיעו אלפים ביום למחרת למקום.

"המחבל רצה להרוג חיים ותגובת הנגד היא להוסיף חיים. אנחנו מזמינים את כולם להפנינג חגיגי, בכל רחבי הר חברון. קיום האירועים השונים, ההופעות, מסעי האופניים, הטיולים, פינות החי והיצירה הם תגובתנו למרצח- עם ישראל מוזמן להר חברון", מסרו בהר חברון אתמול (ד').

ראש מועצת קרית ארבע חברון, מלאכי לוינגר, אמר גם הוא "אני קורא לכל עם ישראל דווקא עכשיו לבוא ולתת תגובה ציונית הולמת, לחזק ולהתחזק מרוחם של האבות והאמהות ולחגוג יחד איתנו את שמחת החג באתרים השונים של העיר העתיקה המתחדשת כולל בבית השלום. לא ניתן לרוצחים ולמחבלים לפגוע בצדקת דרכינו".

אתמול (ד') הובא למנוחות קצין המשטרה ברוך מזרחי אשר נרצח בדרכו לליל הסדר בקרית ארבע. בראיונות לכלי תקשורת שונים שחזרה הדסה מזרחי, אלמנתו, את שאירע סמוך למחסום תרקומיא בהר חברון. "כדור אחד פגע בי ואחר פגע בברוך. הוא נפל עליי והרמתי אותו, תפסתי את ההגה וקיוויתי שלא נעשה תאונה", היא סיפרה מבית החולים בו היא מאושפזת לאחר שנפצעה באורח בינוני באירוע. לדבריה, בעלה הספיק לומר לה כי מדובר בירי של מחבלים ולאחר מכן לחץ על הגז כדי שהילדים לא יפגעו מהירי.

"ראיתי שאנחנו עושים זיג זג עם האוטו ותפסתי את ההגה, הורדתי הילוך והרכב נעצר", המשיכה הדסה. "במקביל הגיעו חיילים. כבר אז ראיתי שברוך נרצח ולא רציתי שלילדים תהיה טראומה", היא הוסיפה. לדבריה, אילו היו עוצרים את הרכב לאחר הירי הם היו נהרגים מאחר והמחבל לא הפסיק לירות. "הוא היה אבא מסור ומקסים, שמצא גם זמן להיות עם הילדים. הטיול האחרון שלנו היה בשבוע שעבר כשהיינו בספארי", מזרחי סיפרה. היא הוסיפה כי היא ובעלה היו ביחד במשך 20 שנים.

ההספדים:

בלוויה הספידה את בעלה שנרצח. "במקום להזדקן יחד וליהנות מחילופי עונה, בשריקת כדור איבדתי את אהבת חיי. נשאר רק כאב שקשה לרפא. הילדים בוכים ולא מאמינים. מי ילווה אותם לגדולה? מי ילמד אותם במסירות והתמדה? מי ייתן את הדוגמה האישית שאתה נתת גם ברגעיך האחרונים?".

מפכ"ל המשטרה דנינו ספד למזרחי: "ברגע אחד, בפעולת טרור רצחנית, הפכה השמחה ליגון. במשך כל חייו פעל ברוך בשירות המדינה ותרם רבות לביטחונה ולביטחון אזרחיה. 25 שנים שירת בצה"ל במגוון רחב של תפקידים מבצעיים וטכנולוגיים".

אמש (ד') פורסם סרטון המראה את הדקות הראשונות לאחר הגעת הכוחות לזירת הפיגוע. צפו:

[embed]

]

מחר (ו') מתכוונים תושבי קרית ארבע, גוש עציון והר חברון לצאת להפגנה ולמחות על הרצח. התושבים יתכנסו בכיכר סמוך למקום הרצח, בין כפר אידנא למחסום תרקומיא על כביש 35 (חוצה יהודה), יצעדו למקום הרצח, יאמרו תהילים ויקראו לממשלה להילחם בטרור, לא לשחרר מחבלים ולחזק את ההתיישבות בהר חברון ובכל יהודה ושומרון.