אולפנת נגה חזרה בה: אין צורך בחצאיות עד הנעל

שבוע לאחר הפרסום ב'כיפה' לפיו תקנות צניעות מחמירות הוטלו על הבנות באולפנת אמי"ת נגה בבית שמש חוזרות בהן המנהלות. "בשלב זה אנו משהים את הצורך להגיע לאולפנה רק בחצאיות ארוכות"

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 13/04/14 15:08 יג בניסן התשעד

אולפנת נגה חזרה בה: אין צורך בחצאיות עד הנעל
Shutterstock, צילום: Shutterstock

בשבוע שעבר פרסמנו ב'כיפה' תקנות צניעות מחמירות חדשות באולפנת אמי"ת נגה בבית שמש לפיהן על התלמידות ללבוש חצאיות המגיעות עד הנעל. השבוע שיגרה הנהלת בית ספר מכתב נוסף להורים בו היא חוזרת בה מתקנות הצניעות המחמירות "כמנהלות האולפנה, חווינו השבוע את כוחו המפרה של דיבור ישיר וגלוי, שהביא לתחילתו של מהלך חשוב, שאנו תולים בו תקוות רבות - בשלב זה אנחנו משהים את הצורך להגיע לאולפנה רק בחצאיות ארוכות", נכתב במכתב להורים.

אחר הפרסום ב'כיפה' החלו דין ודברים בין הנהלת האולפנה לוועד ההורים ואלה החליטו לאפשר ניסיון נוסף בהתמעט נורמות צניעות כפי שהיה נהוג עד כה. "הגורם לסערה שהסעירה חלק גדול מהתלמידות ומההורים הוא קשה לכתחילה גם עבורנו, ולא בגלל פרסומים אינטרנטיים כאלה ואחרים, אלה משום שנאלצנו להגיע ל'פתרון קצה', אליו נדחקנו אחרי ניסיונות כאלה ואחרים" כותבות נעמה עציון מנהלת האולפנה ועירית דובדבני מנהלת חטיבת הביניים. "ההנהלה והצוות שמחים תמיד לכל רעיון יצירתי, ובמיוחד אם נצליח לעבוד במשותף , ובע"ה גם להפחית מאבקים עם התלמידות", הוסיפו.

וועד ההורים יחד עם צוות האולפנה יחל בצעדים משותפים בהתמעט תקנות צניעות שאינן מחמירות, "אנו מלאות הערכה לוועד ההורים ול'צוות המוביל' שלקח אחריות לפעול יחד עם צוות האולפנה" כתבו מנהלות האולפנה והוסיפו כי "בשלב זה אנחנו משהים את הצורך להגיע לאולפנה רק בחצאיות ארוכות, אך קוד הלבוש הקודם (חצאיות עד מתחת לברך- נ"ב), כולל תוספת של איסור הגעה בחצאיות 'העולות מעלה' משום שהן מאד צרות, מחייב את כלל התלמידות באופן בלתי מתפשר", כל זאת לתקופת ניסיון שלאחריה אם לא שיתוף הפעולה לא יצלח תחזור האולפנה לתקנות הצניעות המחמירות.

מנהלות בית הספר בקשו מהורי התלמידות "לנצל את החופשה לשיחה עם הבנות בנושא ולהסביר להן כמה חשוב שדווקא עכשיו, בחודשי הבדיקה והניסיון שאנחנו נכנסים אליהם, להראות בגרות ואחריות, ולא 'לנשום לרווחה' ולחזור לנהוג כבעבר".

לפניות לכתב נטעאל בנדל - desk@kipa.co.il