Warning: implode(): Invalid arguments passed in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/cpt/maamar/single.php on line 105
משפחות יהודיות יכנסו להתגורר בבית השלום באישור שר הביטחון - כיפה

משפחות יהודיות יכנסו להתגורר בבית השלום באישור שר הביטחון

שנים של מאבק משפטי הסתיימו כשמשפחות יהודיות יכנסו להתגורר באישור שר הביטחון בוגי יעלון בבית השלום בחברון. "ניצחון הצדק על החוק"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 13/04/14 13:37 יג בניסן התשעד

משפחות יהודיות יכנסו להתגורר בבית השלום באישור שר הביטחון
צילמתי, ויקיפדיה העברית, צילום: צילמתי, ויקיפדיה העברית

ניצחון למתיישבים. שנים של מאבקים משפטיים יסתיימו היום (א') ב-15:00 כשמשפחות יהודיות יכנסו לראשונה לבית השלום באישור מלא של שר הביטחון משה (בוגי) יעלון.

"בהמשך להחלטות בית המשפט בנושא ולמתן היתר עסקה על ידי ראש המנהל האזרחי, אישר היום שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון, את אכלוס 'הבית החום' על ידי הרוכשים", נמסר בהודעת שר הביטחון בעקבותיה אושר על ידי מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף יואב (פולי) מרדכי, כניסה של מספר משפחות לבית.

מדובר בפעם הראשונה זה שנים שבית בחברון אושר להתיישבות של יהודים, באישור של הגורמים הביטחוניים. מוקדם יותר היום (א') אישר יעלון את הרחבת היישובים אלעזר, נווה דניאל ואלון שבות בגוש עציון, דבר אשר גם הוא לא קרה מאז שנות ה-90.

"מדובר בניצחון הצדק על החוק האנטישמי של הרשות הפלשתינית האוסר למכור קרקעות ליהודים, ובפריצת דרך להמשך רכישת בתים וקרקעות בכל מרחבי ארץ ישראל", אמרו ראש שדולת ארץ ישראל בכנסת, ח"כ אורית סטרוק וח"כ יריב לוין.

היום (ראשון) בשעה 15:00 צפויות להיכנס המשפחות יהודיות לדירותיהן החדשות בבית השלום בחברון, לאחר שבית המשפט העליון אישר הבוקר סופית כי הליך המכירה הושלם. כזכור, לפני שבועיים אישר שר הביטחון בוגי יעלון את היתר העסקה למקום, אולם ההיתר היה כפוף להחלטה שכאמור התקבלה הבוקר בבג"צ. משעות הבוקר המתינו משפחות הבית במשך שעות לאישורו של אל"מ אבי בלוט להיכנס סופית לביתם, אישור שהתקבל כאמור בדקות האחרונות.

החלטת בג"צ התקבלה הבוקר לאחר שהמשפחות הגישו ברביעי האחרון בקשה לבית המשפט העליון מנת לאשר את השלמת העסקה. זאת לאחר שעמדו להסתיים שלושים הימים בהם נדרשו הקונים להשלים את יתרת הסכום שהופקד בנאמנות באישור בית המשפט, אך המוכר הערבי לא נמצא ולא הגיע לקבל את כספו. כאמור, בית המשפט העליון הודיע הבוקר כי קיבל את הבקשה וקבע כי בהפקדת הכספים בקופת בית המשפט מילאו הקונים את התחייבותם החוזית על סכום הרכישה והסאגה שלוותה את הבית במשך כעשור הסתיימה סופית.

ראש מועצת קרית ארבע חברון, מלאכי לווינגר ברך על כניסת המשפחות לביתן וציין כי: "בערב פסח נסגר המעגל ומשפחות חדשות נכנסות לגור בשכונה חדשה בעיר האבות". עוד הוסיף לווינגר כי: "אנו מקווים שכניסה זו תהווה מפתח להמשך קניין ובניין בקרית ארבע חברון ובכל הארץ. החלטת בית המשפט וכניסת המשפחות לבית מהווים ניצחון כנגד מי שפועל כנגד ההתיישבות היהודית, ובית המשפט הוכיח זאת בהחלטתו האמיצה הראויה והצודקת".

שלמה לווינגר, הנמנה עם משפחות בית השלום הוסיף כי: "השבוע בימים רביעי- חמישי של חול המועד פסח, צפויות מאות משפחות להשתתף באירוע המוני בבית השלום". האירוע לדבריו יכלול מיצג פעיל - אז, היום ומחר בגאולת קרית ארבע חברון, תערוכת 'רואים רחוק' - יחידים ורבים, מעשים קטנים וגדולים, והקרנת סרט המספר את סיפור הבתים שנרכשו. בנוסף, תערך פעילות לילדים ברוח החג. "חזרנו הביתה, וכולם מוזמנים להגיע במהלך החג לבית ולחגוג את חג החרות. בית השלום נקנה בכסף מלא על פי דין כבר לפני למעלה מעשור וכעת אנו זוכים סוף סוף לממש את הקניה" אמר לווינגר.

סגן השר בן דהן בירך על אכלוס בית השלום בחברון: " אין לך מועד יותר צודק ונכון, בערב חג החירות, לאשר את הרכישה ולאפשר ליהודים לגלות את חירותם בארץ ישראל ברכישת אדמות וקרקעות. ברוך ה' שאחרי חמש שנות מאבק משפטי הצדק יצא לאור ומערכת המשפט הכירה בצדקתם של הרוכשים היהודיים של הבית."

עוד הוסיף:" ההשתלחות של ציפי לבני מגלה את נואשותה מהתהליך המדיני.גם היא מבינה שאין תוחלת לשיחותיה המרובות ועכשיו היא מחפשת אשמים בכך במקום לראות את אי נכונותם של הפלסטינים."

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן