ישראל ליבמן: "המדינה מסירה אחריות מהעניים"

מנכ"ל עמותת מקימי מתייחס לקראת חג הפסח לדו"ח מבקר המדינה אשר קבע כי קיימים מעל מיליון ישראלים המצויים במצב תמידי של חוסר במזון בסיסי ומאשים "המדינה אמורה לקחת הרבה יותר אחריות"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 08/04/14 18:49 ח בניסן התשעד

ישראל ליבמן: "המדינה מסירה אחריות מהעניים"
יחצ, צילום: יחצ

לקראת חג הפסח מתייחס מנכ"ל 'מקימי' ישראל ליבמן בחריפות לדו"ח מבקר המדינה שפורסם אמש (ב'), אשר קבע כי קיימים כיום מעל למיליון ישראלים שמצויים במצב תמידי של מחסור במזון בסיסי.

"המדינה אמורה לקחת הרבה יותר אחריות ממה שהיא לוקחת היום", אומר ליבמן ומוסיף כי בהתנהלותה גורמת המדינה למציאות שבה העמותות הן הנדבך והמענה של העניים כאשר על פיהן יישק דבר והמדינה מעדיפה להתנער מאחריות.

"משפחה ענייה יודעת שממוסדות הרווחה היא לא תזכה לעזרה אמיתית. מה שקורה בפועל הוא שאין אפשרות לפקח על הנתמכים מהעמותות השונות בשל חוסר סנכרון ביניהן. כך נוצר בפועל מצב שבו נזקק עשוי לקבל עזרה מארבע עמותות סיוע שונות, בעוד אחרים אינם מקבלים עזרה כלל. אין ספק כי המדינה היא שאשמה בהנצחת המצב".

לאחרונה חנכו ב'מקימי' סניף חדש במרכז הארץ בהשתתפות אישי ציבור רבים. במהלך האירוע אמר ליבמן כי הוא מאוד מתרגש מפתיחת הסניף. "למרות שחשוב לזכור כי הרצון הוא לא לפתוח סניפים חדשים שמטפלים במשפחות שעוברות משבר כלכלי, אלא לגלות כי אין יותר צורך בכך". ליבמן אף ציין כי אל עמותת מקימי אף מגיעות משפחות שהגיעו לקריסה כלכלית על ידי התנהלות כושלת אך לדבריו, "אנחנו לא שופטים אותן אלא מנסים לעזור וזה תפקידנו. פתחנו את הסניף הנוסף על מנת להנגיש ולהקל על משפחות שמתקשות להגיע לירושלים", אמר ליבמן.