נוהל צניעות חדש לקיץ באולפנה בבית שמש: חצאיות המגיעות עד הנעל

לקראת הקיץ בישרו הנהלת אולפנת אמי"ת 'נגה' בבית שמש להורים על נוהל צניעות חדש לפיו על כל הבנות להגיע בחצאיות שאורכן עד הנעליים. "המצב העכשווי הוא בלתי אפשרי"

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 06/04/14 13:27 ו בניסן התשעד

נוהל צניעות חדש לקיץ באולפנה בבית שמש: חצאיות המגיעות עד הנעל
Shutterstock, צילום: Shutterstock

לקראת הקיץ החליטו בהנהלת אולפנת אמי"ת נגה בבית שמש על נוהל צניעות חדש לפיו על כל הבנות להגיע בחצאיות שאורכן עד הנעליים. במכתב ששלחה הנהלת האולפנה להורים, בישרה לראשונה על נוהל הצניעות החדש זה והודיעה כי הוא יכנס לתוקף אחר חג הפסח וכי יש לנצל את חופשת החג לרכישת חצאיות מתאימות לבנות. "המצב העכשווי הוא בלתי אפשרי" כתבה ההנהלה והודתה כי לא הצליחה לאכוף נוהל צניעות פחות קפדני.

אולפנת אמי"ת 'נגה' אשר הוקמה לפני כ-12 שנים בשיתוף עמותת הורים מונה כיום 420 מאזור בית שמש, רמת בית שמש ומטה יהודה בכיתות ז'-יב', כשבראשה עומדת המנהלת נעמה עציון והמלווה הרוחנית הרבנית מרים טסלר.

במכתב ששלחה הנהלת האולפנה להורים מודה כי לא הצליחה לאכוף את נהלי הצניעות וכי החליטה לצאת בנוהל צניעות קפדני יותר.

"כדי לשמור על צביון המכבד באופן מינימלי אולפנה דתית, וכמובן בהתחשב בקריטריונים הלכתיים בסיסים, ניסנו בעבר דרכים שונות" כותבת הנהלת האולפנה להורי התלמידות, "הן נעו בין הסברה ושיתוף הבנות באחריות לבין אכיפה 'קשה'".

"ניסינו רישום ושליחה הביתה לאחר 3 פעמים, ניסנו עמידה בשער וקידמנו בבנות ב'בוקר טוב' ומנענו כניסה של מי שהגיעה בצורה בלתי הולמת", ממשיכות נשות ההנהלה וכותבות. "דרכים אלו גררו הרבה ויכוחים, מרמור, אי אחידות, קיפול החצאיות מעלה בהמשך היום, סידור הבגדים כדי שיתאימו לרגע קל לנדרש או החלפה עם חברה לזמן קצר".

"ערכנו בשנה שעבר שולחנות עגולים של שיח, בסופם חתמו כל הבנות על תקנון המחייב חצאית עד הברך. אחרי כל אלה המצב העכשווי הוא בלתי אפשרי, וזאת כאשר הדרישות הבסיסיות, חצאית עד הברך בעמידה, נאכפו לכתחילה בדרך רכה וסובלנית", הן מבהירות.

במכתב כתבה הנהלת האולפנה כי למעשה כמעט ואין בנות שהקפידו עד כה על נהלי הצניעות הבסיסיים באולפנה ועל כן "צוות האולפנה חיפש דרך להימנע מוויכוחים או מפרשניות על אורך כזה או אחר של חצאית, ומאי נעימויות בין אישיות על רקע זה, חצאית ארוכה היא עובדה- או שלובשים אותה, או שלא נמצאים באולפנה".

הנהלת האולפנה בקשה מההורים לצייד את הבנות בחצאיות חדשות עד לאחר חג הפסח וכשבועיים לאחר החג תקיים האולפנה מכירת חצאיות ארוכות. "חשוב מאוד לדעתנו לשוחח עם הבנות ולהציף את הנושא המורכב הזה מתוך הבנה שסטנדרטים כליים של מוסד חינוכי אינם זהים בהכרח למה שנהוג בבית" כתבה ההנהלה במכתב.

מרשת אמי"ת נמסר:

אולפנת אמי"ת נגה היא בית חינוך שלו תפישת עולם פתוחה ולא מחמירה, והיא מקבלת אליה באהבה ובשמחה בנות ממגוון רחב של בתים, דתיים ומסורתיים. עם זאת, האולפנה רואה חשיבות בשמירה על קוד הלבוש ההולם מקום חינוך דתי, כפי שמוסבר להורים ולבנות עם בואן לאולפנה, וכפי שסוכם בעבר בהידברות עם הבנות. כיון שקוד זה לא כובד ע"י מספר רב של תלמידות, נאלץ צוות המורות להחמיר את הכללים הבסיסיים לקראת הקיץ , וזאת דווקא בתקווה להציב סטנדרטים חד משמעיים ולהמנע מויכוחים ועימותים יום- יומיים.

לפניות לכתב נטעאל בנדל - desk@kipa.co.il