הרב טאו באולטימטום לשבי חברון: או אני או הבית היהודי

הרב טאו, נשיא ישיבות הר המור, הודיע לרב חננאל אתרוג, ראש ישיבת שבי חברון, כי אם לא ינתק את קשריו עם המפלגה ינתק הוא את קשריו עם שבי חברון

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 01/04/14 16:52 א בניסן התשעד

הרב טאו באולטימטום לשבי חברון: או אני או הבית היהודי
מיכאל יעקובסון-cc-by, צילום: מיכאל יעקובסון-cc-by

הרב צבי טאו, נשיא ישיבות הר המור, החליט להתנתק מישיבת 'שבי חברון' השייכת לזרם ישיבות הר המור, זאת בעקבות תמיכת הרב חננאל אתרוג, ראש הישיבה, במפלגת הבית היהודי. לאחר מגעים בין הרבנים עצמם ובין קרוביהם, כינס הרב אתרוג את תלמידי הישיבה והודיע: הרב טאו ימשיך את הקשר עם הישיבה, והישיבה תתנתק מהבית היהודי.

עם תחילת דרכה של מפלגת הבית היהודי תמך בה הרב חננאל אתרוג, ראש ישיבת 'שבי חברון' מישיבות הר המור, ואף עמד בקשר ושיתוף פעולה עם ח"כ איילת שקד - ח"כ שקד אישרה את הפרטים. לא רק זאת אלא שלפריימריז בבית היהודי התפקדו מ'שבי חברון' כ-105 תלמידים, כמחצית הישיבה, לטובת נפתלי בנט ואף הצביעו לו בבחירות. שניים מבחורי הישיבה אף פעלו כפעילי הבית היהודי ונפתלי בנט, יו"ר הבית היהודי, הגיע לביקור בישיבה פעמיים ואולי אף יותר.

עם זאת, תמיכתו של הרב אתרוג הייתה בניגוד לדעתו של נשיא ישיבות הר המור, הרב טאו, שעל פי מקורביו הצביע בפתק לבן בבחירות האחרונות ובבחירות הקודמות להן הצביע למפלגת ש"ס החרדית. הרב טאו יצא באופן פומבי מספר פעמים כנגד הבית היהודי ובין השאר אמר כי "הבית היהודי מפרקים כל זיקה אל התורה". הרב טאו אף הוציא מספר מכתבי התנגדות של רבני ישיבות הר המור למפלגה אך שמו של הרב אתרוג נעדר ממכתבי הרבנים של הר המור. כך למשל במכתב נגד גל החקיקה בנושאי דת ומדינה, במכתב נגד חוק הגיוס, במכתב לנתניהו נגד גיוס בכפייה ובעוד מכתבים נוספים עליהם חתומים ראשי ישיבות מזרם הר המור - שמו של הרב אתרוג אינו מופיע.

לפני כשלושה שבועות פנה הרב טאו אל הרב חננאל אתרוג והודיע כי בעקבות תמיכתו בבית היהודי הוא מנתק עמו את קשריו ומוציא את ישיבת 'שבי חברון' מישיבות הר המור וחודל משיעוריו לתלמידי הישיבה בימי שישי במכון מאיר, כך סיפרו ל'כיפה' גורמים מישיבת שבי חברון. במשך מספר שבועות ניסו השניים להגיע להבנות ולהמשך שיתוף פעולה דרך שיחות בין השניים ושיחות בין הרב אתרוג למקורבי הרב טאו, אולם הרב טאו סרב.

לפני כשבועיים כינס הרב חננאל אתרוג את תלמידי ישיבת 'שבי חברון' לכינוס מיוחד וחשף בפניהם את פרטי הפרשייה. על פי תלמידים שנכחו בשיחה, הרב אתרוג הודיע לתלמידיו כי הרב טאו חזר בו והוא אינו מנתק קשריו עם 'שבי חברון' ומהרב אתרוג, זאת בעקבות החלטתו של הרב אתרוג להיענות לדרישות הרב טאו ולנתק קשריו עם מפלגת הבית היהודי.

לפניות לכתב נטעאל בנדל - desk@kipa.co.il

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן