בלעדי: הרב מוטי אלון מעביר שיעורים בתחנת משטרת טבריה

הפסיק ללמד? הרב מוטי אלון מבצע עבודות שירות בתחנת משטרת טבריה, ובין היתר מעביר שיעורים לשוטרים. "בגלל שהפרשה לא ברורה קשה לאנשים להפנות אצבע מאשימה כלפי הרב"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 30/03/14 14:54 כח באדר ב'

בלעדי: הרב מוטי אלון מעביר שיעורים בתחנת משטרת טבריה
אהרן והב - סוכנות הידיעות חדשות 24, צילום: אהרן והב - סוכנות הידיעות חדשות 24

בעוד במרכז הארץ נמתחה עביקורת נוקבת לאחר שהתאפשר לרב אלון ללמד את תלמידי ישיבת ההסדר אור עציון, מתברר כי בצפון הארץ ממשיך הרב אלון ללמד. בין היתר מעביר הרב אלון שיעור לשוטרים, בין מנחה לערבית, בבניין משטרת טבריה.

כזכור, בעקבות הרשעתו של הרב מוטי אלון במעשה מגונה נפסק כי ירצה שישה חודשי עבודות שירות בנוסף ל-15 חודשי מאסר על תנאי. את עבודות השירות שלו מרצה הרב אלון בבניין משטרת טבריה. במסגרת עבודות אלו, עוסק הרב אלון בפיקוח על מזון וכדומה. מקום שיבוץ עבודות השרות נקבע על ידי צוות מקצועי של שרות בתי הסוהר על פי קריטריונים קבועים ולא על ידי הרב אלון עצמו.

מתברר כי בנוסף לעבודות השירות אותן הוא נדרש לבצע, מעביר הרב אלון שיעורי תורה לשוטרים בבניין המשטרה, כפי הנראה בין מנחה לערבית, זאת שלא במסגרת עבודות השירות. "פרשת המשפט של הרב אלון לא כל כך ברורה", מספרים תושבים, "ואין לאנשים וודאות בקשר למה שקרה שם. אם היה אשם היו מטילים עליו עונש מאסר אבל עבודות השירות הן בדיחה. הוא מרוצה מהעבודה במשטרה. אנשים לא יודעים מה לחשוב".

על פי הדיווחים, מעביר הרב אלון שיעור לשוטרים לאחר התפילה בבית הכנסת של תחנת משטרת טבריה, זאת שלא במסגרת רשמית וללא קשר לעבודות השירות אותן הוא מרצה. "אנשים רוצים ללמוד תורה ולא אכפת להם מה קרה. כל הסיפור לא התנהל בצורה נכונה ולכן אנשים מקילים ראש בשאלה האם הוא אשם או לא", מספרים תושבי הצפון. "אנשים גם עוברים על לשון הרע וממשיכים ללמד אז למה לא הוא? הוא קיבל את העונש שלו ועכשיו ממשיכים הלאה".

בחודשים האחרונים, לאחר שהרב אלון בחר ברגע האחרון שלא לערער על גזר דינו וקיבל עליו את ההרשעה, זעמו רבים על כך שאושר לרב אלון להמשיך ללמד בישיבת אור עציון, זאת על אף קרבתו לנערים. בעוד העברת שיעורי תורה בפני שוטרים אינו בעייתי כשלעצמו, ולא נעשה במסגרת רשמית, ניכר שיש טעם פגום בכך שהרב אלון ממשיך ללמד למרות הרשעתו.

משטרת ישראל מסרה בתגובה כי "אנו לא מכירים את התופעה. נושא עבודות השירות הינו באחריות שירות בתי הסוהר".

משירות בתי הסוהר נמסר בתגובה: "הרב מוטי אלון מבצע את עבודות השירות בתחנת משטרת טבריה. מסגרת עבודות השירות אינה כוללת העברת שיעורים".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן