מחזקים את שירות הדתיות בצה"ל: ארבעה גרעיני מדרשות חדשות יוקמו בצבא

לאור עליית מספר המתגייסות הדתיות החליטו בצה"ל לפתוח ארבעה גרעיני מדרשות חדשות לבנות ברחבי הארץ. אחת מכל חמש בנות הלומדות במדרשות יוצאת לקצונה

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 24/03/14 14:55 כב באדר ב'

מחזקים את שירות הדתיות בצה"ל: ארבעה גרעיני מדרשות חדשות יוקמו בצבא
דובר צהל, צילום: דובר צהל

עם עליית מספר המתגייסות הדתיות, בצה"ל החליטו לפתוח ארבעה גרעיני מדרשות חדשות לבנות ברחבי הארץ. גרעיני המדרשות הדתיות יקומו בערים: תל אביב, כרמיאל, בית שאן וקיבוץ עין הנצי"ב- חלקם על בסיס מדרשות קיימות וחלקם על כאלה חדשות. "אנו בטוחים שהמדרשות יהיו מלאות עד אפס מקום", אמר ראש האגף הביטחוני-חברתי במשרד הביטחון, עמיקם סבירסקי.

מדובר במסלול שירות לפיו בנות דתיות לומדות תורה במדרשה במשך שמונה חודשים בסטטוס של "שירות ללא תשלום" ולאחר מכן יוצאת לפרק שירות צבאי של שנתיים.

בצה"ל זיהו את מגמת התגייסות הדתיות שעולה והחליטו לפתוח מסלולי מדרשות נוספות, מסלול שהיציאה לקצונה בו גבוהה במיוחד- אחת מכל חמש בנות. על פי פרסום עיתון במחנה בצה"ל יקימו בשנה הבאה עוד ארבעה מדרשות חדשות ללימוד תורה לבנות, "החינוך שהבנות מקבלות מביא אותן להחלטה האישית של שילוב שירות צבאי עם העמקה תורנית, בשנים הקרובות מספרן רק ילך ויתעצם", אומר סבירסקי.

דריה ולגרנטר, תלמידה ממדרשת לינדנבאום-ברוריה מירושלים שעתידה להתגייס בקיץ הקרוב לאחר שמונה חודשי לימוד תורה סיפרה לבמחנה ואמרה כי "הצבא לא מופרד מהעולם הדתי, אלא הוא דרך לממש את ההלכות - התורה היא ספר והצבא מחיה אותו". עוד הוסיפה ואמרה כי "אנחנו לא תמיד צריכים להשתמש בפריבלגיות שנותן לנו הצבא כי זה מבדיל אותנו מהשאר. אבל ללא שילוב התורה בשירות, פחות דתיים ודתיות היו מתגייסים".

לפניות לכתב נטעאל בנדל - desk@kipa.co.il