Warning: implode(): Invalid arguments passed in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/cpt/maamar/single.php on line 105
מקור ראשון ומעריב: עשרות עובדים פוטרו, העיתונים עומדים בפני מכירה - כיפה

מקור ראשון ומעריב: עשרות עובדים פוטרו, העיתונים עומדים בפני מכירה

סוף העיתונות הדתית המודפסת? זעזועים קשים בעיתון מקור ראשון. עשרות עובדי העיתונים מקור ראשון, מעריב ,ואתר nrg, פוטרו והעיתונים עומדים למכירה. חשש מפני קריסת העיתונים

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 12/03/14 22:11 י באדר ב'

מקור ראשון ומעריב: עשרות עובדים פוטרו, העיתונים עומדים בפני מכירה
יחצ, צילום: יחצ

המשבר המתמשך במעריב מתחיל לתת את אותותיו גם ב'מקור ראשון', העיתון הדתי היחיד כיום בישראל. עשרות עובדים של מעריב, מקור ראשון ו-nrg פוטרו, אחרים הוצאו לחופשה ללא תשלום והועברו מתפקידם.

במסגרת תהליך "הקפאת הליכים", שאושר לאיש העסקים הדתי שלמה בן צבי, יועמדו העיתונים מקור ראשון ומעריב למכירה וכן אתר nrg. בית המשפט אישר את ההליכים לסגירת העיתון, בניסיון נואש להפעיל תוכנית הבראה לחברה וכן אישר לבקש הצעות לרכישת שני העיתונים ביחד ולחוד.

כמו כן אישר בית המשפט להוציא 183 עובדים, מבין 550 עובדי העיתון, לחופשה ללא תשלום למשך חודשיים לפחות. עובדים שיסרבו לצאת לחל"ת יוכלו להתפטר בדין מפוטרים ויהיו זכאים לפיצויים. לטענת העובדים, קבוצת מקור ראשון לא העבירה בחמשת החודשים האחרונים לקופות הגמל של העובדים את הכספים שניכתה משכרם, טשינו חשש שגם ההפרשות לפיצויים לא הועברו, דבר שיקשה על העובדים אשר יבחרו להתפטר.

במסגרת הניסיונות הנואשים של שלמה בן צבי לשפר את המצב הקשה בו נמצאים העיתונים, ימשך מהלך איחוד המערכות העיתונאיות של מקור ראשון ומעריב. כבר החל מהשבוע הבא, ייבלע מוסף סוף השבוע 'דיוקן' של מקור ראשון במערכת מוסף 'סופשבוע של מעריב ועורכת דיוקן, אורלי גולדקלנג, תועבר מתפקידה, כפי הנראה לתפקיד אחר במקור ראשון. בנוסף, בעיתון מקור ראשון לא יתפרסם המוסף הפוליטי "יומן". במעריב לא יתפרסם המוסף הפוליטי "מוספשבת" לראשונה מתחילת הפצתו

אמש (ג') הגישו כ-50 מעובדי העיתון תלונה במשטרה נגד שלמה בן צבי בחדש לקבלת דבר במרמה לאחר שדמי הפנסיה שהופרשו ממשכורותיהם לא הועברו לקופות הפנסיה. היום (ד') הפגינו עובדים מול בניין מעריב וחסמו את צומת מעריב במחאה.

בתוך שבועיים ימים עלול העיתון מעריב להיסגר לחלוטין, והחשש במגזר הדתי הוא מקריסה של מקור ראשון אחריו. כיום מדובר בעיתון הדתי היחיד המופץ באופן ארצי כעיתון ולא כחינמון, וכולל אלפי מנויים בני המגזר הדתי לאומי.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן