פורום חותם: "תיקון חוק הפונדקאות עלול להביא למצבי ממזרות"

לקראת העלאת תיקון חוק הפונדקאות לדיון מסתמן כי הבית היהודי לא ישתמשו בזכות הווטו העומד לרשותם לצורך עצירת החוק שע"פ "חותם" נותן עדיפות לחד מיניים על חשבון משפחות עם בעיה רפואית

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 27/02/14 17:34 כז באדר א'

פורום חותם: "תיקון חוק הפונדקאות עלול להביא למצבי ממזרות"
shutterstock, צילום: shutterstock

בראשון הקרוב תעלה בוועדת שרים לענייני חקיקה, הצעת חוק הפונדקאות לזוגות חד מיניים ובפורום "חותם" תוקפים בחריפות את המהלך, אשר לדבריהם, "יביא לפונדקאות מסחרית ולמסחר בילדים, על ידי יצירת מסלול של רכישת ילדים ללא מאמץ של הזוג בהבאת ילד לעולם. כבר היום קיימת תופעה של התארגנות קבוצות רכישה בחו"ל".

על פי הצעת החוק, תתאפשר פונדקאות ליחידים )לזוגות חד מיניים) בניגוד למצב הקיים בו המדינה תומכת בפונדקאות בעקבות צורך רפואי, ובכך, מוסיפים בחותם, "עלולה להיווצר פגיעה קשה בזוגות הזקוקים לפונדקאות מסיבות רפואיות בעקבות הגידול בביקוש".

לטענת פורום חותם, בעקבות דף העמדה, מנעה ח"כ שולי מועלם בשבוע שעבר את העלאת החוק בוועדת שרים לענייני חקיקה, ובמהלך השבוע, התכנסה סיעת "הבית היהודי" כדי לדון בהצעת החוק. במהלך ישיבת המפלגה הציגה ח"כ מועלם את הסעיפים הבעייתיים שבחוק, אך על פי המסתמן, הבית היהודי החליט לא להשתמש בזכות הווטו העומד לרשותו בנושאי חוק דת ומדינה לצורך עצירת החוק, ומשום כך צפוי החוק לעבור בתחילת שבוע הבא בוועדת השרים.

על פי הצעתה של גרמן, אף אישה נשואה תוכל לשמש כפונדקאית גם בניגוד לרצון בן זוגה, וכן להיפך. לדברי "חותם" עלול להיווצר מצב, בו האיש יפעיל לחץ על האישה לשמש כפונדקאית לצורך מטרה כספית. בנוסף, החוק מרחיב את הפונדקאות במשפחה הקרובה (בת דוד/דודה, אחות במצבים מסוימים) דבר העלול לגרום לזהות כפולה לילד על ידי קשר לשתי אימהות קרובות ואף עלולה להיות פגיעה בילד כיון שלפי הרבה דעות הלכתיות הילד יחשב ממזר.

בניר העמדה שפרסם חותם נכתב כי "החוק הקיים כיום, נוסח באופן שמאזן בין הרצון לסייע לזוגות הזקוקים לפונדקאות ובין השאלות האתיות והמוסריות הכרוכות בפונדקאות. החוק החדש מאיים להפר איזון זה באמצעות הרחבת ההזדקקות לפונדקאות במדינת ישראל גם ליחידים ללא צורך רפואי, תוך התעלמות משיקולים חברתיים שעלולים לפגוע בחברה כולה".