הרב בזק תוקף: רבני דרך אמונה מתרחקים מהציונות הדתית

רבני דרך אמונה קראו להשתתף בעצרת החרדית, הרב אמנון בזק תוקף: "רבני דרך אמונה מוכנים לפנות עורף לבני הציונות הדתית שמסרו נפשם".

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 27/02/14 11:57 כז באדר א'

הרב בזק תוקף: רבני דרך אמונה מתרחקים מהציונות הדתית
ישיבת הר עציון, צילום: ישיבת הר עציון

הרב אמנון בזק תוקף את קריאתם של רבני דרך אמונה להשתתף בעצרת החרדית נגד חוק הגיוס אשר צפויה להתקיים ביום ראשון. אמש קראו רבני דרך אמונה להגיע לעצרת וטענו כי "יש לנו מכנה משותף עם החרדים יותר מהחילונים". בראיון לערוץ 7 אמר ראש הארגון, הרב ברוך אפרתי כי אנחנו פונים לכל אדם ירא שמיים שהתורה וחרות התורה חשובה לליבו, שייקח אחריות על המציאות במדינת ישראל ויגיע לעצרת הזאת ולא על מנת לומר מה לא אלא מה כן. אנחנו בעד התורה וחרות התורה, ובלי מכסות חס ושלום ובלי הכנסה לכלא. הדברים חייבים להיאמר, אין שום הבדל בינינו, אנחנו לומדים את אותו הרשב"א ורמ"א ומחויבים להגיע לעצרת".

בתגובה בפייסבוק כתב הרב בזק "האמת היא שזו לא הייתה זו הפתעה של ממש לשמוע על קריאת ארגון הרבנים החרדי-לאומי 'דרך אמונה' בראשות הרב ברוך אפרתי שבני הציונות הדתית חייבים להשתתף בעצרת החרדית נגד חוק הגיוס".

"זה מכבר נוצרה זליגה ברורה של פלג זה מעמדותיה המסורתיות של הציונות הדתית בנושאים רבים, כגון מעמד האישה, היחס להשכלה כללית והשאיפה לשילוב תורה, עבודה, מדע ודרך ארץ במדינת ישראל", האשים הרב בזק. "ולמרות זאת, יש תחושה של כאב, על כך שאלו שגדלו על תחושת השותפות במסירות הנפש על זכותנו לחיות כאן, על הצו המוסרי של "האחיכם יבואו למלחמה ואתם תשבו פה".

עוד הוסיף הרב בזק והאשים כי רבני דרך אמונה "מוכנים להפנות עורף לבני הציונות הדתית לדורותיהם שמסרו נפשם על קדושת השם, העם והארץ, ולקרוא ליטול חלק בהפגנה שאין לה שום הצדקה מעשית (כידוע גם לציבור החרדי), שכם בשכם עם נושאי סיסמאות נאצה שאין להן דבר עם האמת והצדק".