הרב הצבאי הראשי עצר חקיקה לקבורה אחידה של חיילים יהודיים וגויים

במהלך סיור וועדת העליה בבתי העלמין הצבאיים לבחינת מתווה חוק לקבורה אחידה הסביר הרבצ"ר כי אין הבדל בין מקום הקבורה של חייל יהודי ושאינו יהודי. בעקבות האמירה נעצרה החקיקה

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 13/02/14 12:04 יג באדר א'

הרב הצבאי הראשי עצר חקיקה לקבורה אחידה של חיילים יהודיים וגויים
רומן פורצקי, במחנה, צילום: רומן פורצקי, במחנה

הרב הצבאי הראשי, תא"ל הרב רפי פרץ, הצליח למנוע חקיקה שנועדה לעגן בחוק קבורה של חיילים יהודיים וגויים בחלקות משותפות. במהלך סיור מיוחד של וועדת העלייה בבתי העלמין של צה"ל לבחינת מתווה חוק עתידי, טען הרבצ"ר בפני חברי הוועדה כי "אין הבדל בין מקום הקבורה של חייל יהודי לחייל שאינו יהודי בצה"ל", אמירה שבעקבותיה החליטה הוועדה לעצור את הליך החקיקה.

בשבוע שעבר יצאה וועדת העלייה, הקליטה והתפוצות לסיור בבתי העלמין של צה"ל על מנת לבחון חקיקה עתידית שמטרתה להסדיר קבורה של חיילים יהודים וגויים בחלקות משותפות. "לא פעם שמענו בתקשורת על חיילים לא יהודים שנקברו מחוץ לגדר" אמר ח"כ יואל רזבוזוב יו"ר הוועדה וטען כי "שולחים את החיילים להילחם ולפעמים למות מתוך מעמד שיוויוני וראוי שייעשה כך גם בקבורה".

אל הסיור של הוועדה התלווה גם הרב הצבאי הראשי, תא"ל הרב רפי פרץ, וטען כי המציאות שונה לגמרי מהצורה בה מציגים אותה. "אין הבדל בין מקום הקבורה של חייל יהודי לחייל שאינו יהודי בצה"ל" טען הרבצ"ר והסביר לחברי הוועדה, כך על פי עיתון במחנה, כי התקנות היום בצה"ל מורות על קבורת חיילים יהודים וגויים באותן חלקות ואף באותן השורות אולם במרחק של ארבע אמות בין קבר לקבר.

בעקבות הסיור, אליו הצטרפו גם ח"כ מוטי יוגב מהבית היהודי וח"כ ניסים זאב מש"ס, ובעקבות דבריו של הרבצ"ר החליט ח"כ רזבוזוב, יו"ר הוועדה, לחדול מהליך החקיקה בנוגע לקבורה אחידה ולהשאיר את המצב על כנו. ח"כ רזבוזוב אמר כי הוועדה תשגיח על מילוי ראוי של תקנות צה"ל ויטפלו מעתה במקרים פרטניים אולם לא יפעלו לחקיקה בנושא.

לפניות לכתב נטעאל בנדל - desk@kipa.co.il