אמו של שגיא קייזלר במכתב לנתניהו: "תקן העוול שנעשה לבני"

שבוע לאחר הריסת ביתו של מנכ"ל ועד מתיישבי שומרון פונה חוה קייזלר, לרה"מ. "הרסו משפחה. אם לא מדובר בסיכול ממוקד אלא בטעות של פקיד פעל לתקן את הנזק שנעשה ואת עוגמת הנפש"

חדשות כיפה חוה קייזלר 12/02/14 17:13 יב באדר א'

אמו של שגיא קייזלר במכתב לנתניהו: "תקן העוול שנעשה לבני"
צוריאל עמיאור - סוכנות תצפית, צילום: צוריאל עמיאור - סוכנות תצפית

מר נתניהו שלום, יב' אדר א' תשע"ד

שמי חוה קייזלר, אמא של שי, שגיא, אביב ועמיחי. כולם שרתו בצבא בשירות משמעותי והיום מגדלים ילדים משלהם באזור השומרון בו נולדו. בני שגיא הינו נפגע טרור אשר בתושייתו הצליח לחלץ שני חיילים ואת משפחתנו מאש תופת שנורתה עלינו לפני 11 שנים.
ביום רביעי שעבר, ה' באדר תשע"ד, עשתה מדינת ישראל לבני שגיא ולמשפחתו עוול משווע הזועק לשמים.
אחרי שנים של מגורים בקרוון צפוף, שגיא ואשתו מורג בנו את בית החלומות לילדיהם צופיה, לביא, אלקנה, סיני ולבונה, בישוב קידה שהם אוהבים, למרות הקשיים והסכנות באזור.
הם השקיעו את כל זמנם, מרצם, כספם ונשמתם בתכנון, עיצוב ובנית הבית, והצליחו ליצור בית מדהים ביופיו.

ביום רביעי שעבר, בלי כל התראה מוקדמת, הגיעו אנשי המנהל האזרחי בליווי עשרות שוטרים וחיילים והרסו את הבית עד היסוד. שנתיים של עבודה ולמעלה ממליון ש"ח ירדו לטמיון ב - 30 דקות...

אין המדובר על עוד קרוון שנהרס (לטעמי גם זה חמור) אלא על בית מגורים ממש, דבר שלא קרה מאז ההתנתקות. המבנה שהוקם על אדמות מדינה, אמנם לא קיבל את מלוא האישורים הדרושים להקמה, אך העניין היה בהליכים בדיוק לפי הסטטוס עם מבנים רבים באזור זה ובאזורים אחרים בארץ. מה הסיבה שדווקא את הבית של שגיא ומשפחתו הוחלט להרוס??? היכן זכויות האדם המינימליות ??? האם אין זו דורסנות שלטונית ??!!

מבנה הבית הינו יביל (בית עץ המורכב ממס' אגפים). אם הייתה בעיה עם המיקום הספציפי שלו, ניתן היה בקלות יחסית להעתיק אותו למיקום אחר. ולא לשבור ולנפץ את הבית ויחד איתו את העתיד הנפשי והכלכלי של משפחה ציונית - מלח הארץ.
במדינה מתוקנת כשיש דין ודברים, ניתנת הזדמנות לאדם לפנות לערכאות. לא מחריבים לאדם את ביתו לפני שקולו נשמע! אפילו בתקופת המנדט הבריטי, לפני שהייתה לנו מדינה משלנו, לא עשו מעשה אכזרי כזה!
למרות תחינות המשפחה, לא נתנו להם להוציא מביתם חלק גדול מהריהוט, חפצים אישיים בעלי ערך סנטימנטלי, אלבומי תמונות, בגדים ופרטים נוספים נקברו תחת ההריסות. מדוע לא יכלו להמתין שעה ולתת להם הזדמנות להציל את החפצים? איפה החמלה היהודית?
נאלצתי בכאב לספר לנכדים שחזרו מהגן ומבית הספר על האסון שקרה. התקשיתי מאוד לתת להם הסברים למה עובדי מדינת ישראל, מגובים בחיילי צבא ההגנה לישראל הרסו להם את הבית. אולי לך אדוני ראש הממשלה יש הסבר שאוכל להעביר להם?

אני לא רוצה להאמין שבמשחק הכוחות של התהליך המדיני, הבית של שגיא הוקרב כדי להשביע את רצון האמריקאים. אני גם לא רוצה להאמין שהחליטו להרוס דווקא את ביתו של שגיא רק בשל היותו מנכ"ל ועד מתיישבי השומרון, ומתוקף תפקידו נכנס לעימותים עם פוליטיקאים ופקידי ממשל. לא מתקבל על הדעת שכך מתנהלים הדברים במדינתנו.

אם לא מדובר בסיכול ממוקד נגד שגיא. אלא, כפי שנאמר לנו, בפקיד מנהל אזרחי נמהר שעשה טעות גסה, אני דורשת התנצלות על הנזק שגרם ורוצה לוודא שיפתח נגדו הליך משמעתי.

כל משפחתנו ובמיוחד הילדים (בגלאי 2.5-9.5 ), קיבלו את האסון בצורה קשה מאוד ומאז אותו יום מתקשים לתפקד. דווקא שגיא, מצליח לשדר עוצמה ולתת תקווה. עוד ברגעים שהדחפורים הרסו בברוטליות את הבית שבנה, הוא חיבק את אשתו והבטיח לה שיבנה לה בית אחר. אני מכירה אותו יותר טוב מכולם ויודעת שבסופו של דבר כך בדיוק יעשה.

לך אדוני ראש הממשלה יש עכשיו הזדמנות להורות לתקן את העוול שנעשה. פעל לכך שינתן לשגיא ומשפחתו באופן מידי פיצוי הולם על הנזקים הכספיים ועל עוגמת הנפש שנגרמו לכולנו.

בכבוד רב,

חוה קייזלר- שבי שומרון