הרב לאו מציג: מאגר יוחסין ממוחשב

הרב הראשי דוד לאו חושף כי הוא פועל להקמת מאגר יוחסין ממוחשב על מנת לקבל נתונים על זוג שירשם לנישואין. "ביקשתי לסרוק את הארכיונים למאגר אחד", אמר הרב

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 06/02/14 10:05 ו באדר א'

הרב לאו מציג: מאגר יוחסין ממוחשב
wini, צילום: wini

ממשיכים המאמצים להגיע למאה ה-21 ברבנות הראשית. אחרי שנים בהן מערכת הרבנות הראשית השתרכה מאחור בכל הקשור לשימוש במערכות ממוחשבות חושף היום הרב הראשי האשכנזי דוד לאו כי הוא עובד על הקמת מאגר יוחסין ממוחשב שיאפשר לאנשי המועצות הדתיות לדעת האם אדם הוא כהן, לוי ופרטים נוספים בבדיקה של זוג שירשם לנישואין.

"ישבתי עם מחלקת הנישואין במשרד הדתות וניסיתי לראות לאור העובדות הקיימות, איך לבנות ספרי יוחסין לפי הרישומים הקיימים במדינה", אמר הרב לאו בראיון בעיתון 'בקהילה' של המגזר החרדי. "צריך לדעת לומר לאדם שהוא כהן או לוי", הוא מסביר.

לדבריו "לרוב הרבנויות בארץ יש ארכיון. ביקשתי לסרוק את הארכיונים למאגר אחד כדי שניתן יהיה לקבל נתונים על זוג שירשם לנישואים"

עמותת חדו" לחופש דת ושוויון בירכה על המהלך של הרב לאו ומסרה "אנו מברכים את הרב הראשי דוד לאו על גילוי הלב והכנות שבחשיפת יוזמתו להקים מאגר יוחסין ממוחשב"

"במשך שנים מהלכים עלינו אימים שאם יונהג בישראל חופש נישואין כפי שרוצה רוב העם, יהיה צורך בספרי יוחסין והעם יתפלג", אמר סמנכ"ל הארגון שחר אילן. " מתוקף הנימוק הזה ישראל היא הדמוקרטיה המערבית היחידה שיש בה מגבלות קשות על חופש הנישואין".