סקר ראשון מסוגו יבחן לראשונה את המגמות השונות בציונות הדתית

ארגון רבני בית הלל יוצא לסקר רחב שיבחן את המגמות השונות בציונות הדתית והיקפן. מדובר במחקר שעליו ישיבו עשרות אלפי גולשים והעולם. תוצאותיו צפויות לשפוך אור ראשון על ההרכב הסוציולוגי והאידיאולוגי

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 23/01/14 16:19 כב בשבט התשעד

סקר ראשון מסוגו יבחן לראשונה את המגמות השונות בציונות הדתית

כמה מגדירים עצמם חרדים לאומים וכמה חושבים שהם אורתודוקסים מודרניים? כמה תומכים בקידום מעמד האישה וכמה מגיבים בשמרנות לנושא? האם קיים מגזר של "כיפות שקופות" המזוהה עם הציונות הדתית? סקר מקיף, ראשון מסוגו, מטעם ארגון הרבנים ”בית הלל“, ישפוך אור על הרכבם של הזרמים השונים בציונות הדתית ויברר את השקפת עולמם לגבי נושאי הליבה בשיח הציבורי

ארגון הרבנים ”בית הלל“ יוצא היום ​לראשונה לסקר רחב שיבחן את המגמות השונות בציונות הדתית והיקפן. מדובר במחקר מקיף עליו ישיבו עשרות אלפי גולשים מהארץ ומהעולם - בעברית ובאנגלית, במטרה לבחון, בסופו של תהליך, את עמדות הציונות הדתית ביחס לנושאים השונים העומדים על סדר היום הציבורי.

מחקר שכזה טרם נעשה בהיקפים כאלה, כך שתוצאותיו צפויות לשפוך אור ראשון על הרכב הסוציולוגי והאידיאולוגי של הציונות הדתית. תוצאות המחקר יציגו את ההתפלגות בין המגמות השונות בציונות הדתית, ביחס למעמד האישה בחברה הדתית, תמיכה או שלילה בגישות השונות הקוראות לגיוס בנות דתיות לצה“ל, היחס לרבנים בחברה, הפרדת דת ממדינה ונושאים נוספים העומדים על סדר היום.

ב“בית הלל“ אומרים כי הסקר הינו חלק מיישום חזון הארגון להוות הנהגה תורנית קשובה, המבקשת לשמוע מהציבור את עמדותיו ורצונותיו. עוד אומרים בארגון כי הסקר מהווה צעד היסטורי, בו לראשונה גוף רבני פונה לציבור על מנת לשמוע אודות הסוגיות המעסיקות אותו, זאת כדי לעסוק ולנסות לתת מענה לנושאים אשר באמת מטרידים את הציבור.

הסקר יתנהל באמצעות שיטה ייחודית אשר מופעלת לראשונה בישראל ע"י חברת Strativity Group, Inc - חברה מקצועית מארה"ב שעל לקוחותיה בין היתר נמנים גופים גדולים בדוגמת העיתון ניו יורק טיימס, חברת מרצד'ס והרשת הקמעוניות ”וולמרט“ וזאת בכדי לתת תוצאות שיתנו תמונה אובייקטיבית על הלכי הרוחות בחברת הדתית והמסורתית. הסקר צפוי לעורר דיון ציבורי עמוק על עמדותיה של הציונות הדתית - מבית ומחוץ.