הרב מצגר ממשיך להסתבך: תביעה בעקבות אי תשלום עבור סרט תדמית

מפיק סרטים תובע 120 אלף שקלים עבור סרטון על ´פועלו רב השנים´. נטען כי הרב העדיף לא לערוך הזמנה בכתב ולאחר שנדרש לשלם ביקש שהמפיק יתחשב במצבו

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/01/14 10:39 כא בשבט התשעד

הרב מצגר ממשיך להסתבך: תביעה בעקבות אי תשלום עבור סרט תדמית
Itzik Edri -cc-by, צילום: Itzik Edri -cc-by

הרב הראשי לשעבר יונה מצגר ממשיך להסתבר. רגע אחרי שנעצר בחשד לעברות שוחד מסתבך הרב בפרשייה נוספת עם תביעה שהוגשה נגדו בטענה שהזמין סרט תדמית ולא שילם עבורו. כך מפרסם יהודה שלזינגר הבוקר (ד') בעיתון ישראל היום.

יונתן זוננשיין, מפיק וצלם סרטים הגיש את התביעה לבית משפט השלום בתל אביב, לאחר שלטענתו ערך והפיק סרט תדמית עבור הרב מצגר על 'פועלו רב השנים'.

באמצעות עורך דינו יעקב אברמוביץ, טוען התובע כי הרב מצגר הזמין אותו ללשכת הרבנות הראשית לפני כשנה וביקש ממנו לערוך את הסרט. על פי הטענות מצגר העדיף שלא לערוך הזמנה בכתב "בנימוקים כי הנתבע הוא דמות ציבורית וניתן לסמוך על מילתו ובבחינת ש'לחיצת ידיים דיה לאישור הסכם וכמוה כבהסכם בכתב", הוסבר בכתב התביעה.

השניים סיכמו שהתשלום עבור הסרט יעמוד על 140,000-כ שקלים. זוננשיין התלווה אל הרב למקומות שונים, תיעד את פעילויותיו ולדבריו גם השלים את הסרט, אך עד להגשת התביעה שולמו לו רק 30,000 שקלים.

לדברי זוננשיין, הוא פנה לרב מצגר, אך זה השיב כי הוא נמצא בצילה של חקירת משטרה ואמר: "אסור לנו לדבר אבל אני אקיים את חובותיי ומבקש להתחשב במצבי ולדון לכף זכות." כשהרב לא שילם, פנה זוננשיין לעורכי דינו של הרב שהשיבו: "הרב חוזר ומאשר שהחוב ישולם ברגע שהדבר יתאפשר ומודה מראש על הסבלנות וההבנה." לאחר שנה מאס זוננשיין בתירוצים ופנה לבית המשפט.

עורכי דינו של הרב מצגר מסרו כי "הרב מצגר הודיע למר זוננשיין שבכוונתו לפרוע את חובו. לצערו של הרב, בשל חקירת המשטרה נוצרו נסיבות זמניות שאינן תלויות בו ושעליו להתחשב בהן".

:"מתוך כבוד שחש מרשי לרב מצגר, נעשו ניסיונות רבים לפנות אל הרב ולסיים את הנושא בדרכי שלום. הרב העדיף שלא לעמוד בהתחייבויותיו. אנו משוכנעים כי בית המשפט יחייב את הרב מצגר במלוא סכום התביעה כפי שהוגשה בסך של 120 אלף שקלים", אמר עורך דינו של יונתן זוננשיין, עו"ד יעקב אברמוביץ.