הרב רא"ם הכהן: אני לא קשור לכת דרך אמונה

ראש ישיבת עותניאל זועם על צירופו לרשימת רבני דרך אמונה המתארחים השבת בגבעת שמואל ואומר "אני אדם חופשי ולא שייך לשום גוף שיקטלג אותי"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 15/01/14 19:13 יד בשבט התשעד

הבוקר התפרסם ב'כיפה' כי השבת יקיימו רבני 'דרך אמונה' הרצאות בערים ברחבי הארץ ביניהם גבעת שמואל. בין היתר פרסמו בארגון הרבנים כי יתארחו בעיר הרב דב ליאור, רב היישוב קרית ארבע והרב רא"ם הכהן, ראש ישיבת עותניאל, תחת הכיתוב "שבת של ארץ ישראל" וחתימתה של תנועת 'דרך אמונה'.

הרב רא"ם הכהן זעם על הכנסתו לרשימה של הרבנים המזוהים עם הזרם התורני-דתי (חרד"ל), מתנער מהם ומבהיר ל'כיפה' "לא הייתי ולא אהיה חלק משום כת רבנית".

"זה לא תקין", אומר הרב. "אני נמצא בגבעת שמואל כמוזמן של המועצה הדתית במקום לכבוד השקת ספר השו"ת שלי, ביקשו ממני להגיע לשבת ארץ ישראל ואמרתי שאין לי שום בעיה. אף אחד לא אמר לי שמדובר בשבת של 'דרך אמונה'".

הרב רא"ם מבהיר כי אינו שייך בשום אופן לדרך אמונה. "לא אמרו לי שישימו את השם שלי תחת השם של 'דרך אמונה' ואני לא שייך לשום כת רבנית שמפזרת הצהרות, לא 'דרך אמונה' ולא 'בית הלל'. אני אדם חופשי, חיי בשלום גם עם הרב ליאור וגם עם ארגונים כמו 'בית הלל', אבל אני לא אוהב את כל מה שקורה היום. יש דברים שאני מסכים עם הרב ליאור ויש דברים שאני לא מסכים איתו. גם רבני 'בית הלל' ביקשו ממני להצטרף לארגון ולא הסכמתי כי אני מסרב להשתייך לשום גוף שיקטלג אותי", אמר הרב.

עם זאת, אומר הרב רא"ם כי אינו מתכוון לוותר על השבת בגבעת שמואל. "אני אוהב את ארץ ישראל ומזדהה עם שבת ארץ ישראל. לא אגיע מטעם 'דרך אמונה' אלא מטעם עצמי. אני לא צריך להשתייך למשהו כדי שיקבעו מה דעתי. אין לי בעיה לעזור לגופים שפועלים אבל אני לא שייך אליהם".

כזכור, רבני דרך אמונה, בהנהגת יו"ר הארגון הרב ברוך אפרתי צפויים להגיע השבת, פרשת יתרו, ובשבתות לאחר מכן לערים רבות ברחבי הארץ שם יעבירו שיעורים בנושאי תורה וקדושת ארץ ישראל. יחד עם רבה של קריית ארבע, הרב דב ליאור ואחרים, יגיעו גם אישים כדוגמת דובר היישוב היהודי בחברון נעם ארנון וד"ר חגי בן ארצי, אחיה של אשת ראש הממשלה שרה נתניהו.

הרבנים, יחד עם אנשי ציבור שונים, צפויים להגיע לערים ויישובים רבים, ביניהם כאלו שאינם נחשבים למקומם הטבעי של הזרם התורני-דתי (חרד"ל) אליהם הם משתייכים, ובחלק מהמקרים במקומות בהם מתנגדים לדרכם בחריפות. בין היתר יתארחו רבנים בירושלים, גבעת שמואל, פתח תקווה, אפרת, אלון שבות, פדואל, קדומים, נתניה, נצרת עלית, שדרות, ירוחם, רמלה, הוד השרון, רעננה, אור יהודה, דימונה, קריית מלאכי, רמת גן ותל אביב. יחד עם זאת ישנם גם יישובים שיותר מזוהים עם קו המחשבה של דרך אמונה כגון יצהר, הר ברכה, רמת מגשימים ועוד.

"לאור רצוננו להתחדש בקדושה יחד עם הקהילות היקרות שלנו", כותב יו"ר דרך אמונה הרב ברוך אפרתי במכתב לרבנים. "ועקב המציאות המדינית המאיימת על שלימות ארצנו, פתחנו באיגוד רבני 'דרך אמונה' במסע ארצי של שבתות הכוללות אירוח רבנים ולימוד משותף".

"זו אינה עת לחשות, אלא עת לרומם ולהתקדש", כותב הרב אפרתי. "לחבוק את התורה והארץ בחיבה גדולה ומחודשת. אל מול תרבות היצרים והכניעה המנסה לחדור לקרבנו, נבסס יחד תרבות של קודש ושמחת ארץ ישראל, מתוך המשכיות המסורת של גדולי הדורות שבישראל ובנאמנות לתורה כפי שהיא. הציבור שלנו מבקש את חידוש החיבור לקדושה ולארץ ואנחנו כרבנים מחויבים ושמחים לחבור לציבור", מסיים הרב אפרתי וקורא לקהילות נוספות לפנות לארגון.

מארגון 'דרך אמונה' נמסר בתגובה:

"בארגוננו חברים מאות רבני הציונות הדתית ובכללם רבנים בכירים, אך הרב ראם אינו חבר הארגון, ומעולם לא נטען אחרת.

השתתפותו בשבת בגבעת שמואל אינה קשורה לפעילות דרך אמונה בעיר, ובעשרות הערים בשבתות הקרובות.

את שבת דרך אמונה בגבעת שמואל מוביל הרב שמואל יניב שליט"א, מרבני ארגוננו, והיא עוסקת בחיזוק אור התורה וא"י בציבור.

צר לנו שיש מי שעינם צרה בהצלחת הארגון, ועושים מעשים לא אתיים על מנת להכשילו, ומרבים מחלוקת על לא כלום".