יוסי ורדי: "אם אריאל הייתה קיימת בתקופתי ספק אם הייתי מתקבל"

מזכ"ל תנועת הנוער אריאל מתח ביקורת על המגזר הדתי ואמר כי בבני עקיבא מסתכלים על אריאל בתור בועה. עם זאת הודה כי: "אם אריאל הייתה קיימת כשהייתי ילד כנראה שלא הייתי מתקבל"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 12/01/14 12:13 יא בשבט התשעד

יוסי ורדי: "אם אריאל הייתה קיימת בתקופתי ספק אם הייתי מתקבל"
מתן: מועצת תנועות הנוער בישראל, צילום: מתן: מועצת תנועות הנוער בישראל

יוסי ורדי, מזכ"ל תנועת הנוער אריאל התייחס במוצאי שבת ברדיו גלי ישראל לטענות ההולכות ומתרבות לפיהן התנועה גורמת לפילוג ולביקורות על כך שמדובר בתנועת נוער נפרדת לחלוטין. לדבריו "אנחנו לא תנועת נוער נפרדת, אנחנו תנועת נוער שמקיימת את מצוות התורה בשלימות וביניהם יש גם את הפרדת הנוער, אכילת אוכל כשר ותפילין".

"תנועת הנוער אריאל לא גורמת לפילוג", אמר ורדי. "בחנוכה רציתי ליזום מפגש עם הצופים ופניתי למזכ"ל שקיבל את העניין בהתלהבות. פתרנו את הנושא של הפרדה, אין מגמה של פירוד והציבור החילוני יודע שאלו העקרונות שלנו ובכך אנחנו מאמינים. אנחנו עושים פעילויות בכל הארץ ופועלים במסגרת קדושה. לא צריך להתערבב כדי לפעול".

"יש היום נוער שקיום התורה והמצוות אצלו הוא ערך עליון והוא מוכן להקריב עבורו", הוסיף ורדי. "כשהיינו בסניף בני עקיבא הבנות היו הגורם המניע אבל היום הנוער הגיע למדרגות אחרות. פעם גם היינו הולכים לים מעורב ומי היה מדבר בכלל נפרד. לא היה מושג כזה". עם זאת הודה מזכ"ל תנועת הנוער לראשונה כי "תנועת אריאל לא מתאימה לכולם. היא מתאימה לחלק מהנוער, חלק מהעם, שרוצה את זה ויכול להגיע לכך. חלק אחר מגיע למקומות אחרים ולתנועות נוער אחרות".

בדבריו הטיח ורדי ביקורת נוקבת נגד הציונות הדתית שאינה מוכנה לקבל את התנועה הנפרדת. "בבני עקיבא מסתכלים על אריאל בתור בועה", אמר המזכ"ל. "הציבור הדתי לאומי פחות מוכן לקבל אותנו. תנועת אריאל היא מראה שאומרת לציבור שאולי כדאי להתנהג אחרת. אנחנו לא מפלגים, אנחנו מוכנים לעשות פעולה עם כל רובד באוכלוסייה אבל השאלה היא האם הרבדים הללו מוכנים לקבל אותנו. לקיים את התורה והמצוות בצורה בה אנחנו רוצים לקיים אותה".

"הנוער שלנו נמצא בשיפור מתמיד וההפרדה יוצרת איכויות שלא תמצאו בשום מקום אחר", אמר ורדי אך הודה שהתנועה נמצאת בקצה התורני דתי - חרד"לי של המפה הדתית לאומית. "אם תנועת אריאל הייתה בתקופתי אני לא בטוח שהיו מקבלים אותי. הנוער היום שונה לגמרי, הרוחניות מתווה את דרכו".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן