עשו לנו לינץ´ כמו ברמאללה

פנחסי בראון, שהיה בין התושבים של אש קודש באירוע בכפר קוסרה טוען כי לא מדובר היה בתג מחיר כלל. "הערבים חיכו כדי לתקוף יהודים. לא מדובר בקבוצת תג מחיר אלא בטיול תמים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 08/01/14 10:44 ז בשבט התשעד

עשו לנו לינץ´ כמו ברמאללה
zeevveez-cc-by, צילום: zeevveez-cc-by

פנחסי בראון, תושב איש קודש שחזר את ה'לינץ'', שארע בכפר קוסרה וסיפר על רגעי האימה. לדבריו "יצאנו לטיול לכיוון שכונת היובל ועלי כפי שאנחנו עושים מדי פעם. מדובר בסיור שרחוק מכפרים ערביים, זאת למרות שיש כפרים קרובים ליישוב. בשום שלב לא התכוונו לעשות פעולת תג מחיר".

בראון דחה בשיחה עם אלעד קינסט בגלי ישראל את הטענות לפיהן החזיקו התושבים גרזנים ומקלות. "ברחנו במשך שעה וחצי והדבר לא היה אפשרי בכלל עם גרזנים או פטישים. לצערנו לא היינו חמושים. אם מישהו היה מוכן לתת לנו אישור בנשק הייתי שמח. כנראה שמי שמאשר את הנשקים חשובים יותר חיי הפורעים הערביים מאשר החיים שלנו".

הוא סיפר על הרגעים הראשונים בהם הותקפו ואמר "מספר טנדרים מכיוון קוסרה הגיעו וחסמו לנו את הדרך. הם טיפסו במעלה ההר וחסמו את הדרך שלנו ליישוב כך שלא יכולנו לחזור. פתחנו בהליכה מהירה לעבר גבעת היובל ולאחר מכן עברנו לריצה. רצינו לחיות. עוד ועוד אנשים הצטרפו אליהם כולל שוטרים פלסטינים. הם רגמו אותנו באבנים ודחפו אותנו לכיוון וואדי שבו כפר ערבי. בסוף הם הצליחו לדחוף אותנו לבית, קשרו אותנו, התחילו להכות אותנו בפטישים ומקלות, בלוקים וסלעים. אין אדם אחד שלא חטף פגיעת ראש. נפגעתי משלוש אבנים בראש ופגיעת פטיש בגב למרות שהייתי קשור. עשו לנו לינץ' כמו ברמאללה", אמר בראון.

בראון טוען כי בשונה מהדיווחים לא היו ערבים שעזרו לחבורה הישראלית. "כל הערבים שהיו שם עזרו ללינץ', לא היו ערבים שעזרו לנו. בנס האירוע לא נגמר כמו האירוע מרמאללה. לאחר עשרים דקות בערך הגיע ג'יפ צבאי אבל החיילים לא תפקדו כמו שצריך. המכות המשיכו גם כשהצבא היה שם והייתה סוג של העלמת עין. אפשר לראות את התמונות והוידיאו. הצבא לא רצה להפעיל כוח. אני לא מתפלא לגבי הערבים שרצו להרוג אותנו, אני מתפלא מהתקשורת הישראלית שהעדיפה לשוות לאירוע גוון של פעולת תג מחיר שלא צלחה".

למרות הפגיעה הקשה, אומר בראון לסיום, תושבי אש קודש ימשיכו את הטיולים לאזור. "אנחנו מאמינים שמותר לנו לטייל בכל עם ישראל ואם הצבא לא מאשר נלך בכל זאת כי הארץ היא שלנו. היום גם ללכת בהר הזיתים זה חסר אחריות. ביקשנו שיאבטחו אותנו אבל קצין הגמ"ר אמר שאנחנו לא צריכים לטייל במקומות אלו. אנחנו לא מוכנים להשלים עם העובדה שרוצים לכלוא אותנו בתוך הגדרות. מבחינת מח"ט חטיבת בנימין כשפורעים ערביים הורסים את הכרמים של היישוב אסור לנו לצאת החוצה ולהגן עליהם כי זה מחוץ לשטחי היישוב. נמשיך לטייל, התקיפה לא תרתיע אותנו ואני מקווה שהמשטרה והצבא יתפסו את הפורעים. היה פה לינץ' בקבוצת מטיילים. צריך לעצור את הפורעים ולמצות איתם את הדין".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן