הרב סתיו: אין שום סיבה שרב אורתודוקסי לא יוכל לומר על בן קהילתו שהוא יהודי

בעקבות פסילת עדותו של הרב אבי וייס ברבנות הראשית התייחס יו"ר ארגון רבני צהר לטענה וקרא להגדיר מחדש את התפקידים בהם עוסקים בתי הדין והרבנים. לדבריו "מדובר בנזק בל ישוער"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 05/01/14 13:23 ד בשבט התשעד

הרב סתיו: אין שום סיבה שרב אורתודוקסי לא יוכל לומר על בן קהילתו שהוא יהודי
ראובן קפוצינסקי, צילום: ראובן קפוצינסקי

בימים האחרונים סוערת הרוחות ביהדות התפוצות. בשבוע שעבר הודיעה הרבנות הראשית כי ספק אם הרב אבי וייס, מחשובי הרבנים האורתודוקסים בארצות הברית, מחויב להלכה ופסילת עדותו בנושאי בירור הלכה. תגובת הרבנות באה, לאחר שתנועת נאמני תורה ועבודה, המייצגת את הרב וייס בישראל, דרשה מהרבנות להבהיר את עמדתה לגביו. בעקבות הדברים התייחס הרב דוד סתיו לנושא הבוקר (א') בתוכנית עצם העניין עם קלמן ליבסקינד בגלי ישראל וקרא להסדרת תחום הגיור ובירור ההלכה.

"יש להגדיר מחדש מיהו רב לענייני יהדות, מיהו רב לענייני גיור ומיהו רב לענייני גירושים", אמר הרב סתיו. "עם זאת אני לא רואה שום סיבה בעולם שרב אורתודוקסי לא יוכל לומר על בן קהילתו שהוא לא יהודי".

עוד אמר הרב סתיו כי "מדובר בנזק בל ישוער. לא מדובר על דמות זניחה ושולית אלא על אחד מרבני הקהילות הגדולות בניו יורק. מה יגידו היהודית האורתודוקסים בארה"ב, שהם התומכים האחרונים במדינת ישראל, כשישמעו שהם לא רצויים בארץ ושלא סומכים על הרבנים שלהם".

ראש ארגון רבני צהר אמר כי במהלך הימים האחרונים ערכו רבנים בירור בנושא והעלו כי מדובר בנושא פוליטי פנימי בתוך יהדות ארצות הברית. לדבריו "הרבנות הראשית נקלעו לתוך מערבולת פנימית. אומנם מדובר בדמות שנויה במחלוקת שגם אני לא מסכים איתו בכל דבר אך לא מדובר על גיור אלא על בירור יהדות, אשר על פי עיקר הדין אין צורך בבדיקה בנושא כלל, לא כל שכן כשרב הקהילה אומר כי האדם יהודי", תקף הרב את ההחלטה שלא לקבל את עדותו בעניין בירור היהדות.