הרב אבינר: אי אפשר להתפרנס כאברך בישראל

בשיעור שהעביר בנושא לימוד תורה או מקצוע אמר הרב כי 40% מהחרדים לא עובדים וקרא: "צאו לעבוד"

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 02/01/14 13:25 א בשבט התשעד

הרב אבינר: אי אפשר להתפרנס כאברך בישראל
Arielhorowitz-cc-by, צילום: Arielhorowitz-cc-by

הרב שלמה אבינר התייחס השבוע למציאות בה 40% מהחרדים לא עובדים וטען כי לאור המצב הכלכלי האברכים חייבים ללמוד היום מקצוע ולצאת לעבוד, לדבריו "תלמיד ישיבה לא יכול להישאר בישיבה לטווח ארוך. אדם צריך לקבוע מלאכה המפרנסת אותו ולא מספיק לומר שהשם יעזור והכל יהיה בסדר".

"מצבים עלולים להסתבך", אמר הרב, במהלך שיעור שהעביר בנושא. "יש חרדים שאין להם מה לאכול והם הולכים כל יום לבית תמחוי ויש ילדים חרדים שהולכים רעבים יום שלם. צריך עבודה שמפרנסת את בעליה. תלמיד יכול ללמוד כמה שנים וכל אחד צריך ללמוד תורה אבל בשלב מסוים צריך לבדוק אם הוא יהיה רב או ר"מ ואם לא שימצא עבודה. לא כל אחד מתאים להיות מורה או ר"מ וצריך להביא אוכל הביתה. כל אחד חושב שהוא מתאים להיות רב ראשי ושהוא יודע הכל אבל לא לכל תלמיד חכם יש פרנסה ובתי המדרשות מלאים תלמידי חכמים שאין להם עבודה כי כל המשרות תפוסות".

בנוסף התייחס הרב אבינר לטענה כי בתקופות עברו הסתפקו האברכים במועט ואמר, "פעם אדם ישן על קש כמו רבי עקיבא והסתדר אבל היום אי אפשר לחיות ככה. אפשר לישון על קש אבל איך תשלם על בית הספר לילדים, לא חייבים לאכול כל יום פרילי אבל גם אחרי הצמצומים צריך להוציא כסף על דברים שונים ואי אפשר לשנות את המציאות באמצעות פלפולים. אולי בווייטנאם אפשר להיות אברך אבל בישראל הדבר בלתי אפשרי".