הסטוריה בברלין: לובי חדש למען ההתיישבות הוקם בבונדסטאג

בתום חצי שנה של עבודה מאומצת, התקיים כינוס מיוחד בבונדסטאג הגרמני, בהשתתפות 12 מחוקקים ומנהיגי השומרון, בו הוקם לראשונה לובי לתמיכה בהתיישבות ולעצירת החרם

חדשות כיפה יונתן אוריך, כיפה 28/12/13 19:41 כה בטבת התשעד

הסטוריה בברלין: לובי חדש למען ההתיישבות הוקם בבונדסטאג

הסטוריה בברלין: בתום חצי שנה של עבודה מאומצת של יחידת קשרי החוץ של המועצה האזורית שומרון, התקיים השבוע כינוס מיוחד וראשון מסוגו בבונדסטאג הגרמני בהשתתפות 12 חברי הבונדסטאג, בסיומו הוחלט על הקמת לובי, ראשון מסוגו בפרלמנט הגרמני, לתמיכה בהתיישבות בשומרון ולהתנגדות בחרם.

הלובי החדש יפעל בשיתוף יחידת קשרי החוץ של מועצת השומרון וילחם כנגד הלחצים על ישראל לנסיגה מיהודה ושומרון ולהקפאת הבנייה.

בכינוס נאמו ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה, יוסי דגן סגן ראש המועצה העומד בראש מערך ההסברה, ח"כ ניסים זאב אשר מקדם הכרה בהתיישבות ביו"ש ומנהל יחידת קשרי חוץ שומרון שי אטיאס. אל 123 חברי הבונדסטאג הצטרפו גם נבחרי ציבור ממדינות רבות באירופה, אשר נאמו אף הם והציגו תמיכה ברורה במדינת ישראל, בהתיישבות בשומרון ובהצבת אלטרנטיבה לדרך אוסלו.

הכינוס התקיים לאחר למעלה מחצי שנה של עבודה איטית ליצירת הקשרים עם חברי הבונדסטאג ועם אנשי תקשורת מובילים בגרמניה. במהלכן התקיימו פגישות עם מחוקקים גרמנים, והתקיימו סיורי הסברה בשומרון לעורכים ועיתונאים מברלין.

"אני שמחה מאד שידידי מישראל מבקרים כאן היום, בבית הנבחרים הגרמני", סיכמה חברת הבונדסטאג גיטה קונמן הפועלת במשותף עם מועצת השומרון- "נועדנו עם קולגות מהכנסת ומנהיגי מחוז שומרון. זה אינו המפגש הראשון שלי איתם ונקוה שגם לא יהיה האחרון, כי מקשרים בינינו מטרות משותפות רבות וערכים מיוחדים. אנחנו מאמינים בשלום, אבל אנחנו גם יודעים שאנשים צריכים לחייב את עצמם למען השלום ולהתגייס לשם כך. וכאן אנחנו שואלים את עצמנו, כמובן גם כפרלמנטרים גרמנים, איך נוכל לתמוך בידידים שלנו בישראל ובשומרון".

לדברים הצטרף נשיא רומניה לשעבר ואיש האיחוד האירופי אמיל קונסטנטינסקו שנאם אף הוא בכינוס. "אני זוכר היטב את ביקורי האחרון בשומרון. היה לי חשוב לראות פועלים ישראלים ופלסטינים עובדים יחד. לדעתי דווקא הצעד הזה והמטרה המשותפת הם שמהווים בסיס ויסוד לשלום עולמי אמיתי", אמר.

האנס היר, חבר הפרלמנט ומועצת אירופה, מתח ביקורת מרומזת על המו"מ המדיני כפי שהוא מתנהל כיום: "אנחנו רוצים לחזק את האנשים שרצונם בשלום אמיתי מכל הקבוצות הדתיות. עלינו ללמד את הילדים לא שנאה אלא חופש, דמוקרטיה ושלטון החוק, זהו הנתיב הנכון".

בשנתיים האחרונות הביאה המועצה האזורית שומרון למעלה מ-80 חברי פרלמנט מאירופה ויותר מ-130 עיתונאים לסיורים בשומרון, על מנת לחשוף אותם למציאות האמיתית בשטח, וכעת רואים בלובי החדש בבירת גרמניה נקודת מפנה משמעותית.

"הקמת הלובי בבונדסטאג הגרמני היא ציון דרך משמעותי בעצירת החרם", מסביר יוסי דגן, "גרמניה היא המדינה הדומיננטית כיום באירופה, והיא מובילה את מדיניות האיחוד האירופי. הלובי החדש יהיה ראש חץ למאבק בלחץ המדיני על ישראל ע"י העברת המידע הנכון בדבר מה שקורה ביהודה ושומרון ובניית קואליציה איתנה בין נבחרי הציבור למתיישבים. הבורות היא האוייב הגדול של ההתיישבות׳ - בישראל וגם בחו״ל. כשמציבים את המציאות האמיתית בשטח מול העינים, נבחרי הציבור -גם באירופה - משתכנעים".

זוהי התחלה חשובה ביותר", מסכם ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה, "המועצה האזורית שומרון תמשיך. לחזק את הקשרים והקואליציות עם אירופה וארצות הברית. מדהים כמה אפשר לעשות בחזית ההסברה וכמה אפשר לתקן את נזקי הדה לגיטימציה. אנו נמשיך להביא משפיענים מרחבי העולם, כמו גם מהארץ, לראות את המצב בטח ולהתחבר. הנוכחות הגדולה של חברי הבונדסטאג שהיה אחד מסמלי ההתנגדות ליו"ש, מוכיחה שאפשר בהחלט לתקן".